Teme o kojima novinari izvještavaju
Za novinare koji prate određeno područje kaže se da su se ‘specijalizirali’ za njega. To može biti vanjska ili unutarnja politika, sudstvo, gospodarstvo, vojska, kultura, sport, zdravstvo, obrazovanje, sport, automobili, ljepota i zdravlje, gastronomija, uređenje doma…
Videovodič kroz medije: Istraživačko novinarstvo
Uz edukativni video koji je u sklopu 6. Dana medijske pismenosti pripremila Nova TV učenici mogu saznati više o istraživačkom novinarstvu, zašto je ono važno i kako izgleda tjedan u redakciji istraživačke emisije Provjereno
Kako napraviti dobar intervju
Ekipa Televizije Student s Fakulteta političkih znanosti pripremila je ovaj video prilog s “trikovima” za vođenje intervjua. Saznajte kakva pitanja postavljati i kakva izbjegavati te na što paziti u neverbalnoj komunikaciji sa sugovornikom
Što je plan snimanja, koji planovi postoje i kada se koriste
U ovoj epizodi Male škole medijske pismenosti naučite što su total, srednji plan, blizu, krupni plan i detalj te koje im značenje možete pridati
IT ton i njegova uloga u novinarskoj video priči
Uz tekst koji čita novinar i tonske isječke izjava, televizijski prilog potpunim čini ambijentalni zvuk ili IT ton. U Maloj školi medijske pismenosti Televizije Student saznajte što je to IT ton i koje je njegovo mjestu u novinarskoj priči
Specifičnosti televizijskog novinarstva
Dok gledatelji vide samo voditelje u studiju i gotove novinarske priloge, u cijelom procesu sudjeluje velik broj ljudi poput urednika, producenata, redatelja, snimatelja, montažera, realizatora, organizatora, scenografa, kostimografa, šminkera, majstora rasvjete i tona, kamermana, grafičara, tehničara, fonetičara, lektora…
Zbog čega su reality emisije tako popularne?
Ako pogledamo današnje reality emisije, bilo na televiziji, bilo na streaming servisima, možemo vidjeti da se ovaj žanr i dalje drži nekih svojih zakonitosti, tvrdeći kako je riječ o autentičnom sadržaju. Seksualiziranje, korištenje stereotipa, pretjerivanje, dramatičnost – sve su to alati zahvaljujući kojima ove emisije zadržavaju svoju publiku
Videovodič kroz medije: Kako nastaje sportski program
U ovom edukativnom videu koji je pripremila Nova TV sportski reporteri, urednici i voditelji objašnjavaju kako izgleda rad u sportskoj redakciji, kako se biraju teme i pripremaju sportske vijesti, ali i prijenosi utakmica i studijske emisije
Videovodič kroz medije: Jedan dan u informativnom programu
Kako nastaju informativne emisije na televiziji i tko je sve potreban kako bi vijesti došle do gledatelja, saznajte u videovodiču pripremljenom u sklopu 4. Dana medijske pismenosti, kroz koji nas vodi Marija Miholjek, voditeljica Dnevnika Nove TV
Videovodič kroz medije: Kako nastaje vremenska prognoza
Vremenska prognoza nezaobilazan je dio dnevnog informiranja. Kako nastaje, koje znanosti su nužne da bi prognoza bila što točnija i kako izgleda posao meteorologa na televiziji, objašnjava u videu glavni meteorolog HRT-a Zoran Vakula
Kako snimiti sekvencu – temelj za uspješno pričanje audiovizualne priče
Sekvencu često zovu filmskom rečenicom, a kadrovi su filmske riječi u toj rečenici. Iz priloga Televizije Student saznajte kako snimiti dobru sekvencu
Kako je korona promijenila naš odnos prema medijima
Pandemija koronavirusa i potreba za fizičkom distancom unijela je niz promjena u naše živote. Mnoge obrasce ponašanja, poput odlaska na posao ili trgovinu na brzinu smo promijenili, a isto se dogodilo i s konzumacijom medijskih sadržaja, osobito načinom na koji tražimo informacije
Novinarski leksikon: Videonovinar
Videonovinar je novinar koji je vješt i u snimanju i u montaži te može samostalno oblikovati videoprilog. U prilogu Televizije Student videonovinari opisuju svoj rad, opremu koju koriste i otkrivaju trikove za uspješno snimanje
Binge watching: kad ne možemo prestati gledati omiljenu seriju
Novi fenomen koji je potpuno promijenio način gledanja serija postao je moguć zbog televizije na zahtjev i streaming servisa poput Netflixa i HBO-a. Riječ je o višesatnom ili višednevnom gledanju većeg broja epizoda (ili sezona) određene serije, praktički bez većih pauza
Kako se odabiru teme za Dnevnik?
Kako bi zadovoljili potrebe raznovrsne publike, urednici slažu središnje informativne emisije po principu švedskog stola, u kojem nude za svakoga po nešto – saznali su učenici na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ na Novoj TV
Svaki dan u redakciji je drugačiji
Osnovnoškolci i srednjoškolci, koji su sudjelovali na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ na RTL-u, saznali su kako izgleda dnevni ritam televizijske redakcije i što sve rade urednici i voditelji, a učenike Medicinske škole iz Varaždina pitali smo kako zamišljaju idealan TV dnevnik
Prva radionica ‘Djeca upoznaju medije’ održana na HRT-u
Hrvatska radiotelevizija prva je ugostila jednu od ukupno 100 skupina učenika prijavljenih za sudjelovanje na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ koje se i ove godine održavaju u sklopu Dana medijske pismenosti
‘Medijska pismenost traži suradnju i dugoročna ulaganja’
Irska stručnjakinja za medijsku pismenost Martina Chapman smatra da javni mediji mogu imati važnu ulogu u promicanju medijske pismenosti i da bi trebali prije svega osvješćivati ljude i upućivati ih na druge izvore, gdje mogu dobiti pomoć i više informacija
Tri osnovne vrste zvuka u TV prilogu i kako ih snimiti
Kakvi se mikrofoni koriste za snimanje različitih vrsta zvuka za televizijsku priču, na što paziti tijekom snimanja i kako poslije u montaži zvuk povezati sa slikom – saznajte iz priloga Televizije Student
Što je pravilo trećina i kako ga primijeniti prilikom snimanja
Gdje u kadru smjestiti osobu ili objekt koji snimamo? Uz pravilo trećina vaš snimateljski posao bit će lakši, a vaši će gledatelji uživati u kadrovima koji će biti oku ugodniji i zanimljiviji
Vodič za izvještavanje (o) djeci i mladima na radiju, televiziji i internetu
Elektronička publikacija ‘Kako izvještavati (o) djeci i mladima’ koristan je vodič novinarima u izvještavanju o djeci i mladima, odnosno za njih, i inspiracija za stvaranje kvalitetnih priloga, prilagođenih potrebama i shvaćanjima djece i mladih
Reality emisije i programi za otkrivanje talenata: jesu li štetni za djecu?
Djeca koja učestalo gledaju reality programe u značajno većoj mjeri vjeruju kako su za sreću potrebni bogatstvo, popularnost i ljepota
Kako s djecom razgovarati o nasilju koje vide na TV-u, u filmovima i videoigrama
Imajte na umu da puno toga što se nama podrazumijeva, djeci još uvijek nije jasno i krenite od jednostavnih poruka kojima ćete naglasiti razliku između medijskih prikaza i stvarnosti
Ima li u dječjem programu mjesta za oglase?
Zagovornici dječjih i potrošačkih prava protive se nastojanjima velikih američkih medijskih kuća, poput Disneya, Foxa i CBS-a, da se smanje ograničenja oglašavanja u dječjim televizijskim programima
Djeca kao sugovornici, suradnici i suautori u radijskim i TV emisijama
Koje se teme vezane za djecu i mlade u medijima prate, a koje zanemaruju? Kad izvještavaju o djeci, poštuju li novinari njihova prava? Pročitajte što o tome misli novinarka i urednica Višnja Biti, dobitnica Nagrade za promicanje prava djeteta – za životno djelo
O slobodi medija i novinarskoj etici u Hrvatskoj
Donosimo vam video koji je povodom Svjetskog dana slobode medije, koji se obilježava 3. svibnja, snimila ekipa Televizije Student
Kadrovi prema promatraču: objektivni, subjektivni i autorski
U prilogu Televizije Student čut ćete objašnjenja što su objektivni, subjektivni i autorski kadar te vidjeti primjere za svaki od njih
Djevojčica je ‘opsjednuta’ sapunicama
Mama se pita je li interes njezine kćeri za sapunicama u trećem razredu osnovne škole pretjeran i može li imati negativne posljedice. Pročitajte odgovor psihologinje Mirande Novak
Kako djeca doživljavaju ono što vide na televiziji – od 1. do 18. godine
Djeca u dobi od tri do pet godina još uvijek ne razlikuju stvarne i fiktivne sadržaje pa smatraju da Superman, Batman i ostali televizijski junaci postoje i u stvarnom životu
Preporuke urednicima i medijskim djelatnicima za zaštitu djece u medijima
Prenosimo vam dio Preporuka za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija posebno namijenjen urednicima i medijskim djelatnicima, u kojem je objašnjeno na što bi sve trebali paziti prilikom klasifikacije sadržaja, odnosno dodijeljivanja oznaka 12, 15 i 18
Kulješovljev pokus: sjajan primjer manipulacije montažom
U kojoj mjeri se montažom može manipulirati doživljajem gledatelja, izvrsno pokazuje Kulješovljev pokus. Kada isti kadar vidimo u drugačijem okruženju, sasvim ćemo različito na njega reagirati i dati mu drugačije značenje
Što znače programske oznake 12,15 i 18 kada je riječ o nasilju
U Preporukama za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija objašnjeno je kakvi nasilni i zastrašujući sadržaji trebaju imati dobne oznake 12, 15, odnosno 18
Mišo i Robin: hrvatski crtić napravljen u skladu s razvojnim potrebama djece
“Sve je igra, zabava i pustolovina uz prijatelja Mišu i frenda Robina!”, riječi su uvodne pjesmice edukativno-zabavne animirane serije za najmlađe koju možete pratiti na HRT2, a proizvela ju je hrvatska produkcijska kuća Recircle
Kako su se promijenile navike gledanja televizije kod djece u Hrvatskoj
Novo istraživanje pokazuje da većina djece televizijski program prati u društvu obitelji, dok je prije samo dvije godine svako treće dijete program pratilo bez nadzora odrasle osobe
Znaju li djeca što su oglasi?
Istraživanja pokazuju kako djeca tek između 7. i 9. godine života počinju razumjeti namjeru reklamnih poruka da potakne na kupnju
Čim se probudi, dijete želi gledati crtiće
Psihologinja Miranda Novak odgovara mami četverogodišnjaka koji svako jutro, od buđenja do polaska u vrtić, gleda crtiće
10 savjeta za gledanje televizije s djecom
Saznajte zbog čega su djeca tako opčinjena televizijom, kako to utječe na njihov razvoj te što kao roditelji možemo učiniti da bismo smanjili negativne utjecaje
U crtićima je nasilja više nego u akcijskim filmovima
Istraživanja su pokazala da se agresivno ponašanje prema vršnjacima povećava nakon što dijete pogleda nasilne crtiće koji nasilje ne prikazuju kroz humorističan pristup
Zašto ne smijete propustiti gledanje Olimpijskih igara s djecom
Gledanje Olimpijskih igara može biti sjajna obiteljska zabava, ali i prilika za razgovor o važnim životnim temama. Donosimo sedam pitanja koja možete postaviti djeci
Nasilje u medijima i agresivnost kod djece – koliko su povezani
U jednoj od najvažnijih dugoročnih studija u ovom području, utjecaj medijskog nasilja utvrđen je neovisno o pripadnosti društvenom sloju, intelektualnim sposobnostima ili roditeljskom uzoru ispitanika
Kako djeca doživljavaju televiziju i kako oglašivači to iskorištavaju
Djeca vjeruju kako je proizvod upravo onakav kakav je prikazan na televiziji i teško im je zamisliti pravu veličinu igračke ili količinu nekog proizvoda koji na ekranu može biti jako predimenzioniran ili prikazan puno privlačnijim nego što jest
Odgoj malih potrošača: Kako reklame djeluju na djecu predškolske dobi?
Do dobi od 5 do 6 godina djeca već jako dobro razviju “umjetnost nagovaranja” i često su vrlo utjecajna na odluke o kupovini svojih roditelja, teta, baka i djedova
Televizor nije samo običan kućanski aparat
Televizor nemojte staviti u središte svoje dnevne sobe, jer ste ga tako stavili i u središte svoga obiteljskog života