Videonovinar je novinar koji je vješt i u snimanju i u montaži te može samostalno oblikovati videoprilog. U prilogu Televizije Student videonovinari opisuju svoj rad, opremu koju koriste i otkrivaju trikove za uspješno snimanje
Izvor: Televizija Student
U svojoj rubrici Mala škola medijske pismenosti, Televizija Student donosi objašnjenje još jednog pojma iz novinarskog leksikona. U prilogu saznajemo tko je i što sve radi videonovinar.
Tibor Marochini, videonovinar Televizije Student, objašnjava da je riječ o jednoj osobi koja objedinjuje sve funkcije ENG ekipe, koju inače čine snimatelj, tonac i novinar, te montažera. On samostalno proizvodi svoj prilog – od pisanja novinarskog teksta, preko snimanja do montaže. Neke od prednosti takvog načina rada su što novinar ostvaruje svoju viziju kako bi cijeli prilog trebao izgledati, ne ovisi o radnom vremenu ENG ekipe, a može postići i veću prisnost sa sugovornikom.
U prilogu Marochini otkriva i neke trikove za uspješno snimanje. “Vjerojatno najvažniji savjet što se tiče snimanja je da snimite što više raznolikih kadrova. Važno je imati na umu i priču, njen kontinuitet, razmišljati kako će se kadrovi kasnije u montaži povezati”, kaže mladi videonovinar. Posebno ističe važnost prvog kadra koji gledatelju treba dati informaciju o mjestu radnje i fokusu priče, kao i završnih kadrova, jer oni ostavljaju najveći utisak na gledatelja i uokviruju priču.
Slijedi još niz savjeta o snimanju različitih kadrova i planova te njihovu kombiniranju, s ciljem da prilog bude što atraktivniji i zanimljiviji gledatelju. Među ostalim, važno je poštovati i pravilo rampe, to jest ne prelaziti zamišljenu liniju između novinara i sugovornika, te paziti na kompoziciju kadra, jer tako usmjeravamo pažnju gledatelja na ono što nam je bitno.
Preporuka je koristiti stativ, kako bi kadrovi bili mirni, no ponekad je potrebno i uzeti kameru u ruke i snimiti nešto s poda ili iz blizine, kako bi se povećala dramatika.
Treba obratiti pažnju i na zvukove u prostoru u kojem se snima te ne zanemariti važnost dobrog tona.
Videonovinar mora paziti i na svjetlo i kako ono pada na objekt snimanja ili sugovornika, jer se s dobrim osvjetljenjem dobivaju dobra oštrina slike, kvalitetnije boje te se ističeme dubina scene.
“Ako su snimanje i montaža dobro odrađeni, gledatelj će pažnju posvetiti sadržaju priče, a ne proizvodnom procesu”, poručuje Tibor Marochini.
O opremi videonovinara u prilogu govori Darko Flajpan s HRT Akademije.
“Osnovni sadržaj videonovinarskog kompleta su kamera, baterije i punjač za baterije, tonski dio koji se sastoji od mikrofona, bežičnog prijemnika, bežične bubice i slušalica, rasvjeta i prijenosno računalo s programom za montažu, na kojem novinar na terenu može monitirati prilog i odmah ga poslati u redakciju. Još jedan važan dio opreme je stativ, a sve to stane u jednu torbu i teži oko 15 kilograma“, kaže Flajpan.
Prilog Televizije Student završava primjerom zadataka i opisom rada HRT-ovog videonovinara Hrvoja Redera.