Na tribini u organizaciji GONG-a, održanoj povodom UNESCO-ovog Globalnog tjedna medijske i informacijske pismenosti, predstavljeni su neki od neformalnih obrazovnih programa medijske pismenosti u Hrvatskoj, a nakon toga su održane i dvije radionice za srednjoškolce i njihove profesore
Izvor: GONG
Što je medijska pismenost, kako bi se mogla razvijati i kako se potiče njen razvoj kod mladih u Hrvatskoj? Povodom UNESCO-ovog Globalnog tjedna medijske i informacijske pismenosti, GONG je 29. listopada 2019. u prostorijama Hrvatskog novinarskog društva organizirao tribinu naziva “Medijska pismenost: trend ili nužnost”. Nakon panela održane su dvije radionice za srednjoškolske učenike i učenice na teme vezane uz kritičku analizu medijskih i digitalnih sadržaja te mogućnosti korištenja digitalnih tehnologija za građansku participaciju u donošenju odluka.
Na tribini su sudionici iz akademske zajednice te provoditelji programa medijske pismenosti predstavili neke od programa medijske pismenosti provođene proteklih godina, u nastojanjima da se mladima približe mogućnosti medija s kojima se svakodnevno susreću te kako razviti vještine kritičke analize medijskih i digitalnih sadržaja.
Tribinu je moderirala Melisa Skender iz GONG-a, a sudjelovali su provoditelji neformalnih obrazovnih programa medijske i digitalne pismenosti: Mirna Šmit iz Zaklade Slagalica, Katarina Blažina Mukavec iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, Dražen Hoffmann iz GONG-a te znanstvenik i fakultetski profesor Krešimir Krolo sa Sveučilišta u Zadru.
Krolo je prezentirao nalaze recentnih istraživanja medijskih navika mladih te istaknuo: “Veća je vjerojatnost da će mladi koji su angažirani online, biti angažirani i u svojoj zajednici, volontirati.”
Nakon tribine, učenice i učenici srednjih škola te njihove profesorice, izabrali su sudjelovanje na jednoj od dvije ponuđene radionice: Detektiraj dezinformacije! i Digitalna demokracija – više od klika i lajka! Kroz radionice koje su sami mladi imali priliku ocijeniti te izraziti svoje zadovoljstvo provedbom, potaknuo se razvoj i korištenje vještine kritičke analize medijskih i online sadržaja te su mladi informirani o mogućnostima korištenja digitalnih participativnih alata.