U sklopu programa Filmski kurikulum, u utorak 5. studenog u 18.30 u kinu Tuškanac prikazat će se dokumentarni film Obrada Gluščevića ‘Ljudi sa Neretve’ i igrani film Branka Bauera ‘Ne okreći se sine’. Uvodnu riječ održat će filmski arhivist Juraj Kukoč, a ulaz je besplatan
Izvor: Kino Tuškanac
Ove jeseni u kinu Tuškanac započeo je redovni program Filmski kurikulum tijekom kojeg se jedanput mjesečno prikazuju klasici hrvatske kinematografije prilagođeni kurikulumu nastave hrvatskog filma na zagrebačkom sveučilištu. Programom se nastojati obraditi najvažnija razdoblja, stilove i autore hrvatske kinematografije. Svaka projekcija sastoji se od jednog dugometražnog i jednog kratkometražnog filma, a uvod u svaku projekciju održava sveučilišni nastavnik hrvatskog filma ili filmolog stručan u području hrvatskog filma.
Program Filmski kurikulum namijenjen je studentima, učenicima, ali i svim građanima zainteresiranima za upoznavanje s poviješću hrvatskog filma. Program je napravljen u suradnji s Hrvatskom kinotekom i nastavnicima hrvatskog filma na Akademiji dramske umjetnosti, Filozofskom fakultetu i Hrvatskim studijima.
Na prvoj projekciji, 15. listopada, prikazani su filmovi Tajna dvorca I.B. (Milan Katić, 1951) i Plavi 9 (Krešo Golik, 1950). Oba filma na netipičan način odrađuju propagandne zadatke obvezatne u jugoslavenskoj kinematografiji tog doba – Tajna dvorca I.B. raskrinkava rezoluciju Informbiroa kroz bizarnu baletnu satiru, a Plavi 9 slavi uspjehe socijalističkog kolektiva kroz žanr sportske komedije. Prije projekcije uvodnu riječ održao je filmolog prof. dr. sc. Nikica Gilić.
Sljedeći Filmski kurikulum održat će se u utorak 5. studenog u 18.30 u kinu Tuškanac. Na programu su dokumentarni film Obrada Gluščevića Ljudi sa Neretve (1966), jedan od najcjenjenijih predstavnika hrvatskog poetskog dokumentarnog filma, te igrani film Branka Bauera Ne okreći se sine (1956), jedan od kreativnih vrhunaca partizanskog žanra. Jedan od rijetkih tadašnjih dokumentaraca snimljenih u widescreenu, Ljudi sa neretve napučen je začudnim motivima egzistencije seljana na vodi te kontrastima tradicionalnog života i melioracije koja proždiru prirodu. Ne okreći se sine je u hrvatsku i jugoslavensku kinematografiju uveo komorni ratni film, odnosno, ratni film čija se radnja odigrava u urbanoj sredini i u kojemu su akcija i psihološka nadgradnja likova važniji od ideološke matrice filma. Prema Bauerovim riječima, tema filma inspirirana je filmovima Sedmi križ Freda Zinnemanna i Bjegunac Carola Reeda, a naslov filma inspiriran je replikom košute svojem sinu iz animiranog filma Bambi. Uvodnu riječ održat će filmski arhivist Juraj Kukoč.
Ulaz na program Filmski kurikulum je besplatan.
Ključevi filma: pitanja za dešifriranje svakog igranog filma