Svoja – osnaživanje djevojčica i djevojaka u digitalnom okruženju
“Svoja” je edukativni projekt Knjižnice i čitaonice Grada Preloga i Goethe-Instituta Kroatien posvećen osnaživanju djevojčica i djevojaka u dobi od 10 do 16 godina u odnosu na rodne i druge stereotipe na internetu i društvenim mrežama
Dječji film o borbi za rodnu ravnopravnost – pobjednik 10. DUFF-a
Dobitnik Grand Prixa na 10. Dubrovnik Film Festivalu, španjolski film ‘Hodaj uz mene’ koji su snimila djeca u dobi od 8 i 9 godina, može biti odličan poticaj za razmišljanje i uvod u raspravu o rodnoj neravnopravnosti
Smjernice za izvještavanje o osobama s invaliditetom
Neka invaliditet ne bude tema sam po sebi. Ako snimate plivača, pričajte o plivanju, ako snimate obrtnika, pričajte o njegovom obrtu i poslovnom uspjehu – neki su od savjeta iz videa pod nazivom ‘Equality in media: Novinarski priručnik’
Utjecaj stereotipa o muškarcima na psihičko zdravlje dječaka
Istraživanja su pokazala da mediji imaju važnu ulogu u formiranju identiteta pojedinca, a s obzirom na količinu vremena koju djeca provode ispred ekrana, važno je obratiti pažnju na poruke koje mediji šalju kada su rodne uloge u pitanju
Zašto je važno prikazivati manjine u zabavnim sadržajima?
Naš identitet gradi se kroz sportove koje pratimo, filmove koje gledamo i glazbu koju slušamo, te su ti sadržaji mnogo više od same forme zabave, jer predstavljaju što osoba može postati u životu
Seksistički govor mržnje na internetu
Za seksistički govor mržnje trebaju vrijediti ista pravila kao za rasistički – ističe se u preporuci Vijeća Europe o sprječavanju i borbi protiv seksizma
9 pitanja za prepoznavanje seksizma u oglasima
Sadrži li oglas seksualne aluzije koje nemaju nikakve veze s proizvodom? Sugerira li oglas da se žene ili muškarci mogu kupiti poput proizvoda? Prikazuje li oglašavanje stereotipnu sliku spolova? Ovo su neka od pitanja za procjenu je li neki oglas seksistički, iz njemačkog vodiča “Sexsism shouldn’t sell”
Zbog medija mladi su nezadovoljni izgledom; medijska pismenost čini razliku
U preglednom radu “Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote”, autorica Tea Stipan donosi uvid u dosadašnja istraživanja u tom području
U TV programima za djecu nema dovoljno likova s teškoćama u razvoju
Prema procjenama, danas u svijetu živi više od 93 milijuna djece s teškoćama u razvoju. U medijskom prostoru se, nažalost, ova iznimno ranjiva skupina rijetko prikazuje
Stereotipi u oglasima mogu ograničiti izbore i aspiracije djece i mladih
Muškarci koji rade sitne popravke po kući i žene koje brinu o djeci – samo su neki od stereotipa kojima smo svakodnevno izloženi putem oglasa. Korištenje štetnih stereotipa u oglasima odnedavno je zabranjeno u Ujedinjenom Kraljevstvu
Tko su djeci idoli u medijima i kako se zbog njih osjećaju
Razgovarajte s djecom o njihovim idolima i potaknite ih na promišljanje o načinu prikaza muških i ženskih likova u medijima
Zaštitite djecu od negativnih utjecaja rodnih stereotipa u medijima
Djeca iz medija upijaju ideje o tome što se očekuje od djevojčica, a što od dječaka, pa to kasnije utječe i na njihov izbor karijere, njihove odnose i osjećaj osobne vrijednosti. Pročitajte kako birati medijske sadržaje i razgovarati s djecom o rodnoj jednakosti, u skladu s njihovom dobi i razvojnom fazom u kojoj se nalaze
Kampanja za veću vidljivost ženskih sportova u medijima
Kampanjom se želi osigurati veća vidljivost ženskog sporta u vijestima i na sportskim kanalima, povećati dužina govora sportašica u sportskim vijestima, predstaviti žene i kao sportašice, trenerice, izbornice, sportske novinarke, sutkinje i/ili sportske entuzijastkinje
Dijalozi u filmovima održavaju rodne i rasne stereotipe
Istraživanje kalifornijskog sveučilišta pokazalo je da muškarci imaju dvostruko više dijaloga u filmovima od žena i da se u većini slučajeva filmska priča ne bi značajno promijenila da se iz filma isključe ženski likovi
Kakvi medijski sadržaji djeci pomažu u prihvaćanju razlika
Djeca koja se susreću s pozitivnim i inkluzivnim medijskim sadržajima uglavnom lakše razgovaraju o osjetljivim temama poput spola, teškoća u razvoju, narodnosti i rase, stoji u UNICEF-ovu priručniku ‘Kako komunicirati s djecom’
Kako rodni stereotipi u filmovima i na televiziji utječu na dječji razvoj
Rodne uloge uvelike su se promijenile tijekom zadnjih 50 godina, no medijski prikazi ne prate tu promjenu, nego održavaju i jačaju rodnu nejednakost
Stereotipi, diskriminacija i kult tijela u medijima – kako zaštiti djecu?
Kako na djecu i mlade utječu sadržaji koji promiču kult tijela, stereotipiziranje i diskriminaciju te na koji način bi im se trebale dodjeljivati dobne oznake 12, 15 i 18, jedna je od tema kojom se bave Preporuke za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija
Nakon čitanja ženskih časopisa, djevojke misle da bi trebale na dijetu
U anketi provedenoj na zagrebačkom kampusu Borongaj, 61 posto djevojaka izjavilo je da je nakon čitanja ženskih časopisa razmišljalo o dijeti
Normalno je biti drugačiji – pozitivan primjer medijskog komuniciranja
U spotu iz brazilske kampanje ‘Normalno je biti drugačiji’, tinejdžerica s Downovim sindromom govori kako je jednaka kao i druge djevojčice, ali i različita od njih, no na neočekivan način
Kakve poruke o tijelu djeca dobivaju kroz popularne crtiće i igračke
Djeca su od najranije dobi u doticaju s raznim imaginarnim likovima s kojima se poistovjećuju. Jeste li se zapitali kakve im poruke o tijelu prenose primjerice Disneyeve princeze ili lutke Barbie?
Više od igre: kako mlada nogometašica pobjeđuje predrasude
TV reportaža o mladoj nogometašici Isabelli nagrađena je na 53. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, jer pridonosi rušenju predrasuda i stereotipa
Jednostavan test koji otkriva kako film prikazuje žene
Primijenite ovaj test na omiljene filmove ili crtiće vašeg djeteta i zajedno prokomentirajte ženske likove u njima, ako ih uopće ima
Reklame mogu ugroziti samopoštovanje, kreativnost pa čak i zdravlje
Temeljna tehnika reklama jest uvjeravanje kako su određeni proizvodi nužni da bi dijete bilo sretno, zdravo, veselo, lijepo, popularno, omiljeno
Prepoznajte stereotipne prikaze i zamislite kako bi bilo bez njih
Stereotipi mogu dječake prikazivati kao zlostavljače, ljude s invaliditetom kao da im je uvijek potrebna pomoć i neprivlačnu i debelu djecu kao “lošu” ili neinteligentnu