Knjižice i slikovnice o medijskoj pismenosti u izdanju Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a bit će u Godini čitanja dostupne još većem broju djece, roditelja, odgojitelja i nastavnika u vrtićima, školama, knjižnicama i udrugama diljem Hrvatske

Piše: Ana Dokler

Povodom 4. Dana medijske pismenosti, koji će se održati od 19. do 25. travnja 2021., Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku poslali su pakete publikacija o medijskoj pismenosti na adrese ukupno 645 ustanova.

Organizirajte događaj u sklopu Dana medijske pismenosti, uživo ili online

Riječ je o 455 osnovnih škola, 75 vrtića, 47 srednjih škola, 38 udruga, 27 knjižnica i 3 fakulteta koji su  se za primanje publikacija prijavili prošlog proljeća, tijekom Dana medijske pismenosti, no zbog epidemioloških mjera i zatvaranja slanje je odgođeno za ovu godinu.

Poslano su 10734 knjižice za roditelje i skrbnike “Djeca i mediji” i 3075 “Slikovnica o medijima” u izdanju Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a.

Obje publikacije pripremljene su i prvi puta tiskane 2018., a 2019. i 2020. napravljen je dotisak te smo ih slali u ustanove diljem Hrvatske, a dostupne su i za preuzimanje u elektroničkom obliku na portalu medijskapismenost.hr.

Knjižica za roditelje i skrbnike “Djeca i mediji” prevedena je i prilagođena verzija istoimene publikacije finskog Nacionalnog audiovizualnog instituta (KAVI). Riječ je o sažetom vodiču za korištenje medija u obitelji, koji roditeljima i skrbnicima skreće pažnju na ključne teme za razmišljanje i nudi pitanja i prijedloge za razgovor s djecom, kao i poveznice za daljnje istraživanje, ili pak traženje pomoći.

Preuzmite knjižicu sa savjetima za korištenje medija u obitelji

“Slikovnica o medijima – medijska pismenost za najmlađe” prva je hrvatska slikovnica o medijskoj pismenosti, namijenjena djeci, roditeljima, skrbnicima, odgojiteljima i učiteljima. Uz ovu slikovnicu, koju je napisala Alma Čakmazović, a ilustratrirala Petra Zlonoga, djeca kroz igru i istraživanje mogu savladati jednu od prvih lekcija medijske pismenosti, onu o razlici između svijeta medija i stvarnog svijeta.

Prva hrvatska slikovnica o medijskoj pismenosti za najmlađe

Budući da je 2021. proglašena Godinom čitanja, među ostalim s ciljem razvoja čitalačke pismenosti i poticanja čitatelja na aktivno i kritičko čitanje, nadamo se da će naše publikacije potaknuti djecu i odrasle na čitanje i na kritičko promišljanje o onome što čitaju, ali i gledaju i slušaju u različitim medijima.

Čitateljska pismenost u kontekstu medijske pismenosti