Uz zabavne i kreativne zadatke iz materijala ‘Mediji i emocije’, odgojitelji i učitelji mogu voditi djecu vrtićke, predškolske i rane školske dobi kroz istraživanje emocija i medija i njihovog međusobnog odnosa
Piše: Ana Dokler
U medijima emocije igraju važnu ulogu, a dio medijske pismenosti je prepoznavanje metoda kojima se utječe na naše emocije, kao i prepoznavanje važnosti emocija u vlastitim medijskim sadržajima. S istraživanjem emocija i medija i njihovog međusobnog odnosa može se započeti već u vrtićkoj ili ranoj školskoj dobi.
Ideje kako voditi djecu kroz takvo istraživanje, odgojitelji i učitelji mogu pronaći u materijalima za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece do 8 godina “Mediji i emocije“, koje su u suradnju s Veleposlanstvom Finske objavili Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u sklopu 4. Dana medijske pismenosti.
Riječ je o prevedenim i prilagođenim materijalima, koje su pod nazivom Explorers of the Media Map pripremili 2016. finski Nacionalni audiovizualni institut (KAVI), Agencija za tržišno natjecanje i potrošače, Obrazovni centar za medije Metka, Društvo za medijsku edukaciju i Finski nacionalni odbor za obrazovanje.
Materijali “Mediji i emocije” sadržavaju informacije i vježbe za razvoj medijske i emocionalne pismenosti za djecu vrtićke, predškolske i rane školske dobi. Predložene aktivnosti temelje se na dječjem iskustvu i razumijevanju medija, a kao uvod u pojedine zadatke, u svakom poglavlju je priča o dječaku Pavi i djevojčici Viki, koji žive na svemirskoj postaji MePi. Oni putuju svemirom istražujući emocije i medije te na kraju stvaraju vlastite emocionalne medijske sadržaje. Sve to djeca će raditi s njima, kroz zanimljive rasprave i zabavne zadatke, poput izražavanja emocija kroz pokret, traženja fotografija ljudi s različitim emocijama u novinama i časopisima, glume, fotografiranja i snimanja.
Lica od skica: radeći ovaj animirani film, djeca su istraživala svoje emocije