Profesija u fokusu Filmske RUNDE ove je godine bila produkcija pa je uz projekciju kratkometražnih filmova – primjera dobre prakse, organiziran i panel i trodnevna radionica produkcije. Prvi je put dodijeljena nagrada publike i dobila ju je osječka autorica Jelena Oroz za film ‘Pisma na kraju šume’
Izvor: Filmska RUNDA
Dva sunčana listopadska dana, gotovo 30 filmova, nagrada publike, radionice, panel, filmska rezidencija, izložba ilustratorice i dizajnerice Ane Kovačić, desetak autora koji su predstavili svoje filmove, najslađi razgovori i po jedno nasmiješeno lice na gotovo svakom sjedalu osječkog kina Urania – sinopsis je 7. Filmske RUNDE koja je održana 14. i 15. listopada u Osijeku.
Sedmo izdanje Filmske RUNDE u Osijeku uz hrvatske i inozemne kratkiše
Najveću je pozornost publike tradicionalno privukla Festivalska RUNDA, glavni dio programa, koji je u Osijeku premijerno prikazao filmove nagrađene i viđene na poznatim europskim festivalima: Babajanja Ante Z. Stolice, Kazneni udarac Roka Bičeka te tri filma osječkih autorica i autora koji su se u velikoj dvorani kina Urania osjećali kao kod kuće – Pisma na kraju šume Jelene Oroz, Mjesto susreta Antuna Baloga i Bonding Humanity (Perhaps Manifesto) Nine Bačun. Jelenina su se Pisma na kraju šume toliko “udomaćila” da su odnijela, ove godine po prvi puta dodijeljenu, nagradu publike.
“Zaista nisam očekivala! Prvo, cijeli je blok imao sjajne filmove, a drugo jer su Pisma po tematici i stilski više film za djecu tako da mi je nekako iskakao iz cijelog bloka. Jako sam sretna da ga je osječka publika nagradila, to mi priznanje baš znači, možda i više nego na nekim prestižnijim festivalima. Osijek je grad u koji se uvijek rado vraćam, ali nekako teško odlazim iz njega”, rekla je Jelena Oroz nakon vijesti o nagradi.
U gradu koji nema studij produkcije nema baš niti prilika za susret s producentima. Zato je Filmska RUNDA produkciju stavila kao profesiju u fokus. Publika je gledala kratkometražne primjere dobre prakse, organizirana je trodnevna radionica produkcije, a oni koji tek razvijaju ideje i projekte imali su više od jedne prilike za susret sa uspješnim producentom.
Primjeri dobre prakse tradicionalno su predstavljeni u nekoliko dijelova programa pa je već u petak prikazano šest internacionalnih i dva bloka studentskih filmova. Cherry Pop Film Festival i njegov pokretač Matej Beluhan u goste su donijeli nagrađivane filmove iz Francuske, Belgije, Danske, Srbije i SAD-a. Posebno zanimljive radove u kontekstu produkcije donijela je Prijemna RUNDA: ADU u sklopu koje je prikazano sedam uglavnom samostalno snimljenih i montiranih filmova nastalih u svrhu prijemnih ispita za Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu. Takva su zanimljiva produkcijska ostvarenja i nekoliko godina unazad nicala i u Osijeku – studenti osječke Akademije za umjetnost i kulturu nerijetko pronađu svoje mjesto u programu Studentske RUNDE. Ove je godine, a jedva je, kaže, dočekala, svoj eksperimentalni film Mjesta koja ne postoje publici predstavila Josipa Henizelman.
“Film se bavi prostorom. Zapravo sam snimala svoje apstraktne slike i oživljavala ih. Pomoću medija filma to postaju mjesta koja se mijenjaju, žive, pretvaraju, prolaze i kreću”, objasnila je na pozornici Josipa te zahvalila mentorima na podršci i pomoći.
Druge večeri Filmske RUNDE na programu su bili filmovi više lokalnih autora. Nakon dijela programa imenovanog prema ovogodišnjoj fokus profesiji, Fokus RUNDA: Produkcija, koji je posjetitelje upoznao s autorskom produkcijom zakuhanom u Blanku, Školi dokumentarnog filma Restarted i Kinoklubu Zagreb, o viđenom se još dugo i moderirano razgovaralo. Panel: profi amater spojio je redatelja Tomislava Šobana i producenta Matiju Drnikovića s malom dvoranom kina Urania punom znatiželjnih pogleda, a oni su, sve ono što je do tada govorila slika, uobličili u riječi. Razgovarali su o profesionalnom i amaterskom bavljenju filmom, financiranju filmova i svojim iskustvima i primjerima. Ovakav, minutažom nadograđen Q&A, inače svojstven Filmskoj RUNDI, posebno je zaintrigirao Matijinu publiku – polaznike Radionice razvoja filmskih i komplementarnih projekata koju je vodio u sklopu revije.
“U ova tri dana smo stvarno puno raspravljali i to mi se jako svidjelo. Uspjela sam si približiti cijeli svijet filma, pogotovo produkciju filmova, serija i video igara. Osjećam se inspirirano da se više potrudim i nešto u budućnosti kreativno stvorim”, istaknula je Ema Petrak, polaznica radionice.
Uz podršku HAVC-a, DHFR-a, Zaklade “Kultura nova”, grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Turističke zajednice grada Osijeka sudionici su protresli i proučili još jedno, ujedno i zadnje u nizu filmskih zanimanja. Osijek se, po sedmi put, pokazao kao dobar domaćin hrvatskog kratkometražnog filma, ali i njegovih autora, ljubitelja i štovatelja.