U sklopu projekta ‘Razgovor počinje filmom online’ učenici iz šest gradova gledali su hrvatske kratkometražne filmove te su nakon svake projekcije sudjelovali u nizu online vježbi praćenih razgovorom o temama poput neprihvaćanja u društvu, različitosti i identiteta
Izvor: Alternator
U travnju je uspješno završen projekt za srednjoškolce pod nazivom Razgovor počinje filmom online. Riječ je o radionicama u organizaciji Udruge za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator koje na jedinstven i mladima zanimljiv način ujedinjuju filmske projekcije i tematske razgovore.
Ukupno 18 radionica održano je u dva ciklusa od listopada 2022. do travnja 2023. U programu je sudjelovalo ukupno 123 učenika iz šest škola i šest gradova: Škole za primalje u Zagrebu, Srednje škole Jure Kaštelana u Omišu, Srednje škole Antun Matijašević Karamaneo u Visu, Srednje škole Vela Luka, Industrijsko-obrtničke škole Sisak i Srednje škole Bartola Kašića iz Grubišnog Polja.
U sklopu projekta učenici su gledali tri recentna hrvatska kratkometražna filma: Trešnje Dubravke Turić, Mali libero Mladena Stanića i Sve te senzacije u mom trbuhu Marka Dješke te su nakon svake projekcije sudjelovali u nizu online vježbi praćenih razgovorom o temama koje pojedini film otvara.
Vježbe i razgovori odvijali su se uz podršku stručnjakinja: Eli Pijace Plavšić, sociologinje s dugogodišnjim iskustvom u neposrednom radu sa školama, autorice niza publikacija namijenjenih školama te voditeljice programa Unaprjeđenje poučavanja u Forumu za slobodu odgoja, i Doroteje Šušak, dramaturginje, redateljice i aktivistice u polju socijalne dostupnosti i kvalitete obrazovanja te feminizma, ujedno i izvršne direktorice Centra za ženske studije.
“Projekt Razgovor počinje filmom vrlo je vrijedan jer, osim što učenice i učenici imaju priliku pogledati hrvatske kratkometražne filmove i na taj način biti upoznati s hrvatskom suvremenom kinematografijom, dobili su priliku pogledati filmove koji progovaraju o vrlo važnim temama u našem društvu. Kroz susrete su učenici u otvorenom i radioničkom formatu raspravljali o temama koje ih okružuju poput neprihvaćanja u društvu, različitosti, identiteta, ali i iskazivanja interesa i potreba svakoga od nas. Sudjelovanje u ovom projektu za mene osobno bilo je vrlo zanimljivo i inspirativno, a učenici su kroz diskusije pokazali kako razumiju svijet u kojem živimo”, izjavila je Eli Pijaca Plavšić.
“Kao dramaturginji, posebno mi je važno naglasiti realizirani potencijal ovog projekta u vidu popularizacije domaćeg, kratkometražnog filma te primjene istog u smislu razvoja kritičke recepcije i analize filmskog jezika, autorskih postupaka i poetika, kao i instrumentalizacije umjetničkog sadržaja u svrhu poticanja na dijalog s učenicima i učenicama o socijalno tabuiziranim i nerijetko marginaliziranim temama. Kroz razgovore o raznim temama otvorili smo niz neuralgičnih polja o kojima suvremeni adolescenti imaju potrebu progovarati te im pružili primijenjene alate za analizu navedenih tema i/ili zauzimanja kritički upućenog stava, odnosno društvenog odgovora”, nadodaje Dorotea Šušak.
Voditeljica projekta Katarina Ivče Farnell ističe da je “iznimno važno da se kroz radionice poticalo učenike na diskusiju i slobodno iznošenje vlastitog mišljenja u razgovoru o temama poput predrasuda i stereotipa, diskriminacije, rodne ravnopravnosti, aktivizma u zajednici te brige za druge i drugačije. Njihova nam razmišljanja pokazuju da mladi imaju volje utjecati na to da nam okruženje bude bolje, pravednije i tolerantnije.”