Donosimo vam video o cyberbullyingu koji je dio paketa edukativnih materijala o društvenim mrežama, razvijenih u sklopu europskog projekta EDUmake, u kojem sudjeluje i Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Video i ostali materijali mogu se koristiti za radionice s učenicima završnih razreda osnovnih škola, srednjoškolcima i studentima

Piše: Ana Kirin

Vršnjačko nasilje može uzrokovati brojne negativne posljedice za žrtvu. Ako se nasilje događa na internetu, žrtva se često osjeća loše i nesretno. Osim toga, naše je istraživanje pokazalo da postoje i dugoročne posljedice. Ako se nekoga zlostavljalo tijekom adolescencije, osoba može osjećati negativne posljedice i kada bude u odrasloj dobi. Te se posljedice ispoljavaju u obliku problema vezanih za mentalno zdravlje, kao što su nesigurnost, depresija i društvena anksioznost“, kaže prof. Sara Pabian, stručnjakinja za cyberbullying, u edukativnom videu objavljenom u sklopu projekta EDUmake.

Projekt je to koji uz sufinanciranje od strane Europske unije provodi flamanska javna televizija VRT s partnerima iz Belgije, Nizozemske i Hrvatske, a hrvatski partner je Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

U sklopu projekta EDUmake razvijeni su različiti multimedijalni edukativni alati pod nazivom EDUbox, koji sadrže materijale za interaktivne radionice s učenicima završnih razreda osnovnih škola, srednjoškolcima i studentima.

Jedan je EDUbox posvećen društvenim mrežama i video o cyberbullyingu dio je tog paketa.

Kroz temu nas u videu vodi Louise Hoedt, novinarka i urednica na portalu Flamanske javne televizije VRT NWS, a njezina stručna sugovornica Sara Pabian objašnjava i zbog čega nasilje na internetu može biti opasnije od nasilja u stvarnom životu, kakve veze s time ima anonimnost te što možemo učiniti ako se suočimo s nasiljem na internetu, bilo kao žrtva, ili kao svjedok.

Inovativni alati za učenje o kulturi, politici, društvenim mrežama i propagandi