1. Natječaj filmskog stvaralaštva djece i mladih u sklopu 8. Dana medijske pismenosti, 2025. organiziraju Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez.
  2. Natječaj se organizira u svrhu promicanja filmskog stvaralaštva djece i mladih, te poticanja razvoja kritičke medijske pismenosti, a u sklopu projekta Dani medijske pismenosti.
  3. Tema/naziv natječaja je “Je li ovo stvarno?”. Cilj je potaknuti djecu i mlade na kritičko promišljanje o sadržajima s kojima se sureću u medijima, prvenstveno na internetu, društvenim mrežama i aplikacijama za dopisivanje, te prepoznavanje onih za koje je važno zapitati se jesu li stvarni, a onda i njihovo provjeravanje. To može uključivati lažne vijesti, dezinformacije i misinformacije, glasine, nerealne prikaze ljepote ili načina života, računalno obrađene fotografije ili videe, sadržaje napravljene uz pomoć alata umjetne inteligencije, (prikrivene ili lažne) oglase, lažne profile, internetske prevare… Mlade autore se potiče da ovu temu u svojim filmovima i videoradovima obrade na autentičan, zanimljiv i/ili humorističan način.
  4. Na natječaj je moguće prijaviti radove u dvije osnovne kategorije: osnovnoškolci i srednjoškolci. Svaka družina, klub, skupina ili pojedinac može na natječaj prijaviti neograničen broj djela koja mogu biti bilo kojeg filmskog roda: igrani film, dokumentarni film, animirani film, TV reportaža, film slobodnog stila (eksperimentalni film, hibridni videorad koji sadrži više filmskih rodova, namjenski film, videospot). Na natječaj se ne mogu prijaviti videoradovi napravljeni kao prezentacije.
  5. Prijavljena ostvarenja trebaju biti u maksimalnom trajanju do 3 minute.
  6. Prijavljeni film ili videorad treba imati svoj naslov koji je drugačiji od naziva natječaja.
  7. Filmove i videoradove na natječaj prijavljuju punoljetne osobe koje su odgovorne za produkciju prijavljenog ostvarenja (filmske družine, klubovi, udruge, mentori, nastavnici, roditelji, skrbnici, i dr.). Maloljetne osobe ne mogu samostalno prijaviti radove, te takvi radovi neće biti uzimani u obzir kod selekcije pristiglih radova.
  8. Uvjet prijave filmova i videoradova na natječaj je da su ih realizirala djeca osnovnoškolske ili srednjoškolske dobi uz minimalnu pomoć mentora.
  9. Glazba i drugi elementi u prijavljenim filmovima i videoradovima trebaju se koristiti uz poštovanje autorskih i drugih srodnih prava intelektualnog vlasništa.
  10. Radovi koji se prijavljuju na natječaj ne smiju u potpunosti biti stvoreni pomoću alata generativne umjetne inteligencije, a ako su neki elementi u filmu ili videoradu napravljeni uz pomoć takvih alata, to obavezno treba biti naznačeno.
  11. Na natječaj je moguće prijaviti i filmove i videoradove koji temom i formatom odgovaraju natječaju, iako su snimljeni prije raspisivanja natječaja te su u posljednih 12 mjeseci sudjelovali na drugim natječajima i/ili festivalima.
  12. Prijava radova odvija se putem prijavnice dostupne na portalu medijskapismenost.hr, u koju se treba staviti i poveznica na film (na WeTransferu, Vimeu, YouTubeu ili nekoj drugoj platformi s koje ga je moguće preuzeti).
  13. Zaključni rok za prijavu radova na natječaj je 15. travnja 2025. u 12:00.
  14. Selekcijska komisija koja se sastoji od predstavnika organizatora nakon pregleda prispjelih radova donosi odluku o filmovima koji će biti nagrađeni.
  15. U svakoj kategoriji bit će nagrađena tri filma ili videorada. Prvonagrađeni radovi osvajaju edukaciju za jednu osobu iz područja medijske pismenosti (Ljetna filmska radionica za djecu i mladež ili Škola medijske kulture “Dr. Ante Peterlić”).
  16. Rezultati natječaja bit će objavljeni tijekom travnja 2024. na portalu medijskapismenost.hr.
  17. Organizatori u svrhu popularizacije filmskog i videostvaralaštva djece i mladih te medijske pismenosti pridržavaju ova prava: pravo pohrane radova u filmskom i videoarhivu Hrvatskoga filmskog saveza radi čuvanja i zaštite; pravo prebacivanja radova na odgovarajuće video i elektroničke medije radi prikazivanja na filmskim projekcijama i uporabe u edukacijske svrhe te pravo iskorištavanja u svrhe promoviranja medijske i filmske pismenosti u bilo kojem obliku i na bilo kojoj platformi, kao i pravo prikazivanja na komunikacijskim platformama u vlasništvu i događanjima u organizaciji UNICEF-a, Agencije za elektroničke medije i Hrvatskog filmskog saveza.

* Za sve dodatne informacije obratite se na e-mail: medijskapismenost@aem.hr