Cilj ovog zadataka iz nastavnih materijala ‘Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje’ je utvrditi koliko su učenici upoznati s opasnostima na internetu i na taj način potaknuti njihovo kritičko vrednovanje medijskih sadržaja
Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda
Tema nastavnih materijala za učenike od 5. do 8. razreda, koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF izdali povodom Dana medijske pismenosti je sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje.
Riječ je o temi koja upravo u toj dobi postaje iznimno važna za djecu koja sve više vremena provode uz nove tehnologije, a mnoga se od njih upravo tada po prvi put susreću s brojnim izazovima koje pred njih postavljaju internet i društvene mreže.
Cilj prvog zadatka iz ovih nastavnih materijala, za čije će izvođenje na satu biti dovoljno 20 minuta, je osvještavanje pozitivnih i negativnih strana interneta:
U uvodnom dijelu sata važno je s učenicima razgovarati o internetu, njegovim pozitivnim i negativnim stranama. Cilj je utvrditi koliko su učenici upoznati s opasnostima na internetu i na taj način potaknuti njihovo kritičko vrednovanje medijskih sadržaja.
Rezultati istraživanja: Koliko hrvatski učenici internet koriste za učenje
Podijelite ploču na dva dijela. Na jednoj strani ploče napišite Pozitivne strane interneta, a na drugu stranu ploče Negativne strane interneta. Neka svaki učenik na ploču napiše ili jednu pozitivnu ili jednu negativnu stranu interneta. Navedeni primjeri ne smiju se ponavljati.
Nakon što su svi napisali barem jednu tvrdnju, analizirajte tvrdnje koje su naveli te utvrdite jesu li izdvojili više pozitivnih ili negativnih strana interneta.
Potaknite raspravu među učenicima uz pomoć sljedećih pitanja:
- Koja im je od navedenih tvrdnji o internetu najvažnija i zašto? Koliko često koriste pozitivne strane interneta? Koje?
- Koliko su upoznati s opasnostima na internetu? S kojom se negativnom stranom interneta najčešće susreću? Gdje?
- S kim su do sada razgovarali o opasnostima na internetu?
Ostale aktivnosti iz nastavnih materijala učitelji mogu odabrati sukladno najčešćim problemima u korištenju interneta koji su uočeni u njihovoj školi i konkretnom razredu. Aktivnosti se mogu provesti i na većem broju nastavnih susreta.