Na 20. CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji, održanoj u Šibeniku od 21. do 23. studenog, ponuđeni su odgovori na brojna pitanja koja se izravno tiču obrazovanja, znanosti i korištenja novih tehnologija
Izvor: CARNet
“Budućnost je digitalna, no potrebno je istovremeno snažno razvijati i neke druge vještine. Koje? Vještine budućnosti. Vještine koje je najteže naći na tržištu rada. To su one vještine koje ne mogu izvoditi strojevi: problem-solving vještine, kreativnost i inovativnost, prilagodljivost, vodstvo, emocionalna inteligencija.”
Ove rečenice dr. Roberta Kopala iz njegovog predavanja “Kreativnost 4.0: kreativnost usprkos i zahvaljujući 4. industrijskoj revoluciji” tek su jedan od naglasaka 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018: Mreža ideja, održane u Šibeniku.
CARNET-ova korisnička konferencija o novim tehnologijama i digitalnom društvu
Najveća konferencija u području primjene IKT-a u obrazovanju u Republici Hrvatskoj okupila je 1074 sudionika, uključujući nastavnike u osnovnim i srednjim školama, CARNET sistem inženjere i koordinatore, članove znanstveno-istraživačke zajednice te informatičke stručnjake i gospodarstvenike iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Kroz više od 100 prezentacija i 63 radionice obrađene su glavne teme konferencije te ponuđeni odgovori na brojna pitanja koja se izravno tiču obrazovanja, znanosti i korištenja novih tehnologija. Istaknuta je važnost medijske, digitalne i znanstvene pismenosti, korištenja digitalnih vještina i kritičkog razmišljanja, primjene umjetne inteligencije i neuroznanosti u obrazovanju, kao i efikasnog korištenja tehnologije u obrazovanju.
O promjenama u sustavu obrazovanja i novim metodama učenja, radionicu “Leading Education Transformation” za ravnatelje škola održala je dr. Michelle Zimmerman, profesorica na Renton Preparatory Christian School, jednoj od Top 3 STEM škole u SAD-u te jedne od najtraženijih američkih predavačica.
Koja je uloga učitelja danas, kad su sve informacije dostupne na internetu?
“Predvoditi preobrazbu obrazovanja je uzbudljivo i može biti izazovno. Iako, s toliko postojećih tehnoloških mogućnosti ponekad ne znamo odakle početi”, smatra dr. Zimmerman, čije je predavanje “People First: Technology that Supports Humanity” i zaključilo CUC 2018.
Dr. Kristijan Lenac održao je predavanje na temu “Što je blockchain i zašto je važan?“, s naglaskom na moguće primjene.
“Blockchain je nova tehnologija koja se počinje masovno primjenjivati u raznim sektorima društva. O njoj se priča kao o novoj generaciji interneta koja omogućava direktan transfer vrijednosti među sudionicima te koja će imati potencijalno dalekosežne ekonomske i socijalne posljedice”, pojašnjava dr. Lenac ulogu blockchaina, tehnologije koja se najčešće vezuje uz bitcoin i ostale kriptovalute.
Financiranje projekata iz sredstava EU fondova također je danas vrlo važna tema u Hrvatskoj. Za izvlačenje sredstava iz fondova često je prva zapreka nedostatak informacija kako od ideje doći do projekta prihvatljivog za EU financiranje te kako kasnije uspješno provesti projekt. Na radionici pod naslovom “Kako potrošiti 10.160.430.000,00 kn” svi zainteresirani su na primjeru natječaja za financiranje projekta iz strukturnih fondova mogli saznati na koji način svoju ideju pretvoriti u uspješan EU projekt i na što sve pritom treba obratiti pažnju.
Konferencija je ovo godine ponudila dva nova formata – Teachmeet i Speeddate, kako bi dodatno potakla sudionike na prijenos vlastitih znanja i iskustava te im omogućila lakše pronalaženje partnera za suradnju kako u nastavnim i istraživačkim aktivnostima tako i prilikom apliciranja projekata za financiranje iz EU fondova.
U okviru konferencije održano je i nagradno natjecanje “Snimi, napiši i osvoji!” namijenjeno svim osnovnim i srednjim školama s ciljem poticanja škola na kreativnu primjenu IKT-a u nastavnim aktivnostima. Nagradu u kategoriji osnovne škole odnijela je OŠ Dr. Franjo Tuđman iz Šarengrada, a u kategoriji srednje škole najbolja je bila Geodetska škola iz Zagreba.
Programski odbor konferencije za najbolji rad konferencije proglasio je rad “Posredovani prijenos u poučavanju programiranja” autora Divne Krpan s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu i Damira Brčića iz Splitsko-dalmatinske županije.
Na konferenciji je bilo riječi i o zaštiti osobnih podataka, intelektualnom vlasništvu, poduzetništvu i informatizaciji poslovnih procesa u obrazovnim ustanovama, sigurnosti i ostalim temama i izazovima digitalnog društva.
Preporuke Vijeća Europe o pravima djece u digitalnom svijetu