“Želimo da medijskapismenost.hr postane suvremena platforma za suradnju s roditeljima, djecom i učiteljima kroz koju ćemo zajedno istraživati i učiti”, izjavila je Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a, na predstavljanju portala medijskapismenost.hr
Agencija za elektroničke medije i UNICEF, u suradnji s partnerima, predstavili su internetski portal medijskapismenost.hr namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, dječjih skrbnika i učitelja o medijskoj pismenosti. Cilj portala je osnažiti roditelje da aktivno traže znanja i informacije o medijima i načinima na koji oni mogu utjecati na razvoj djece. Također, namjera je portala uključiti roditelje u stvaranje njegovog sadržaja kako bi ponuđene teme u što većoj mjeri odgovarale na potrebe roditelja i djece.
Istraživanja pokazuju da djeca u Hrvatskoj gledaju televiziju do 10 sati tjedno bez prisustva odrasle osobe te da djeca i mladi u prosjeku provode 5 sati dnevno na internetu. Također, podaci pokazuju da 68 % roditelja djece predškolske dobi smatra da je djeci od najranije dobi potreban medijski odgoj, a 73 % roditelja smatra da bi roditelji, odgajatelji i učitelji trebali djecu medijski odgajati. Stoga su UNICEF i Agencija za elektroničke medije u listopadu prošle godine pokrenuli nacionalnu kampanju ‘Birajmo što gledamo’.
Zaštita djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja
“Rezultati koje smo zajednički postigli do sada govore nam da smo odradili odličan posao. Kampanjom ‘Birajmo što gledamo’ dosegnuli smo gotovo 90 % populacije i napravili smo velik pomak u osvještavanju roditelja i medija o važnosti medijske pismenosti. Internetski portal koji smo pokrenuli važan je iskorak u medijskom opismenjavanju jer prvi puta svi oni koji na bilo koji način sudjeluju u odgoju djece i mladih na jednome mjestu mogu pronaći sveobuhvatan pregled pouzdanih i korisnih informacija o medijima i njihovu potencijalnom utjecaju na razvoj djece. Djeca su od najranije dobi izložena snažnim medijskim utjecajima, a najučinkovitija zaštita od potencijalno štetnih medijskih sadržaja je poznavanje medija i sposobnost kritičkog razmišljanja o tome što čitamo, gledamo i slušamo u medijima“, izjavio je Robert Tomljenović, član Vijeća za elektroničke medije.
U stvaranju sadržaja portala medijskapismenost.hr sudjeluju partneri koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, a među njima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. Portal pruža informacije o utjecaju različitih vrsta medija na djecu, obrađuje teme kao što su sigurnost na internetu, nasilje u medijima, stereotipi, utjecaj medija na dječji razvoj te nudi niz savjeta roditeljima kako postupiti u konkretnim situacijama iz stvarnog života.
“Djeca gotovo da više vremena provode uz različite medije i ekrane nego u školi ili s roditeljima. U tome trebaju vodstvo odraslih osoba kojima vjeruju. No, to nije nimalo lak zadatak jer medijska pismenost u 21. stoljeću postaje sve složenija. Brzina razvoja različitih tehnologija je veća od naših kapaciteta da razumijemo sve posljedice koje njezina masovna primjena nosi. Stoga smo i u ovom projektu udružili snage i znanja kako bi roditeljima i djeci ponudili sve što smo kao stručnjaci i institucije naučili o medijima. Želimo da medijskapismenost.hr postane suvremena platforma za suradnju s roditeljima, djecom i učiteljima kroz koju ćemo nastaviti zajedno istraživati, učiti i tražiti odgovore na pitanja koja će se i dalje otvarati s razvojem tehnologije i medija”, izjavila je Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a.
Pojačan interes za medijsku pismenost u vrijeme koronavirusa