Kratki animirani film Dušana Vukotića iz 1957., uz sve njegove filmske vrijednosti i kvalitete, roditeljima i nastavnicima može poslužiti kao medijski tekst koji govori o odnosu stvarnog svijeta i svijeta medija
Piše: Davor Švaić
Animirani filmovi koje gledamo s djecom i mladima najčešće su američki dugometražni animirani filmovi na kino repertoaru ili na televizijama, no uz ove animirane blockbustere postoji još mnoštvo drugih i drugačijih filmova koji su barem jednako zanimljivi te uz komponentu zabave nude i dodatnu, obrazovnu vrijednost.
Filmski junak u stvarnom svijetu
Autori koji su djelovali unutar Studija za crtani film filmske kuće Zagreb film, stvorili su i za svjetske okvire izniman opus filmova, danas jednako vrijedan i aktualan kao i u vrijeme u kojem je nastajao. Ovaj primjer to potvrđuje ne samo u kreativnom, odnosno umjetničkom smislu; radi se o filmu čija je tema medijska slika koju o svojim junacima stvaraju filmovi te načinu na koji to publika doživljava.
“Cowboy Jimmy”, našeg oskarovca Dušana Vukotića, kroz žanr westerna priča nam priču o revolverašu Jimmyu, junaku divljeg zapada, i djeci koja gledaju njegove filmove, dive se njegovim podvizima i oponašaju ga, sve dok u jednom trenutku kauboj Jimmy ne padne s filmskog ekrana u stvarni svijet. Tada sve ono što smo gledali na velikom ekranu kao Jimmijeve vještine i junaštva, u stvarnome svijetu djeca nadmašuju.
Razgovor i igra nakon gledanja
Ovaj kratki animirani film, uz sve njegove filmske vrijednosti i kvalitete, roditeljima i nastavnicima može poslužiti kao medijski tekst koji govori o odnosu stvarnog svijeta i svijeta medija.
Predlažemo s djecom i mladima potaknuti razgovor o slici svijeta koja se stvara posredstvom medija, načinu na koji se ljudi s tom slikom često poistovjećuju, trude se izgledati i ponašati slično kao i njihovi medijski junaci – dok u stvarnosti možda imaju više vještina, kvaliteta i hrabrosti od njih.
Kao popratne aktivnosti možete potaknuti kreativni rad u kojima će djeca crtati, ili na drugi način kreativno oblikovati, svoje junake, nadjenuti im imena i objasniti koje su to vrijednosti i kvalitete koje bi jedan junak trebao imati.