U skladu s mjerama zaštite od koronavirusa, većina događaja planiranih u sklopu 3. Dana medijske pismenosti odgođena je i održat će se u predstojećim mjesecima, kada to bude moguće, a do tada se sve aktivnosti odvijaju na daljinu.
U ovom rasporedu, koji se i dalje nadopunjuje, nalaze se informacije o satovima medijske pismenosti u virtualnim učionicama, webinarima, online radionicama i drugim aktivnostima organiziranima u sklopu Dana medijske pismenosti na daljinu.
Molimo sve organizatore da nas o takvim svojim aktivnostima obavijeste putem prijavnice.
Animirani filmovi Filmsko-kreativnog studija VANIMA dostupni za gledanje online
S obzirom na mjere vezane uz koronavirus, udruga VANIMA svima zainteresiranima za animirane filmove koje su radila djeca iz Filmsko-kreativnog studija VANIMA od 30. ožujka omogućuje online gledanje filmova na Vimeo platformi: https://vimeo.com/user18661167
Filmsko-kreativni studio VANIMA već 34 godine pruža djeci iz Varaždina i Varaždinske županije kontinuirano bavljenje animiranim filmom.
Autorska prava i učenje na daljinu – online aktivnost, OŠ "Antun i Stjepan Radić", Gunja
Nakon pregledavanja dviju prezentacija o autorskim pravima, učenici 5. i 6. razreda imaju zadatak nacrtati svoj rad za likovnu kulturu ili napraviti umjetničku fotografiju te odlučiti koju će licencu (Creative Commons) dati svom uratku ili fotografiji.
Radove će poslati nastavnici informatike, a nakon toga će biti objavljeni u Školskom listu koji je online, ali i na virtualnoj stranici školske E- knjižnice.
Prezentacija “Autorska prava i učenje na daljinu”:
https://www.loom.com/share/da703bc02bb942e9b13e6a6e63fb6932
Prezentacija “Autorska prava na internetu – slike”: https://www.loom.com/share/05ba3eb82bc643858e396a461f084aaa?fbclid=IwAR2jjhum0OVeRdxVf3dKZINy851M8CSxpannVtbHtEYcNvqBPC_xGI8R7uY
Aktivnost je organizirana u suradnji školske knjižničarke Anite Tufkečić, nastavnice informatike Marine Blaževac, nastavnice likovne culture Ane Dragić I nastavnice hrvatskog jezika Tamare Gutić Filipović iu OŠ Gunja.
Clickbait, senzacionalizam, lažne vijesti i dezinformacije – nastava na daljinu, Gimnazija Županja
Učenici od 1. do 4. razreda Gimnazije Županja od 31. ožujka do 2. travnja 2020. sudjelovali su u obilježavanju Dana medijske pismenosti u nastavi na daljinu. Korišteni su materijali o clickbaitu i lažnim vijestima, obrađena je tema senzacionalizma u širenju lažnih vijesti i dezinformacija, a 2. travnja obilježen je Fact checking day. Aktivnosti je organizirala Ivana Marić Damjanović, prof. i dipl. knjižničar,
Dani medijske pismenosti u Centru tehničke kulture Rijeka
Dane medijske pismenosti Centar tehničke kulture Rijeka obilježava online edukacijom o medijskoj pismenosti za djecu i roditelje/bake/djedove. Na platformi YWHD se nalazi tečaj “Get Your Facts Straight” kojeg polaznici prolaze po lekcijama: http://www.ctk-rijeka.hr/hr/otvorene-prijave-za-te%C4%8Daj-medijske-pismenosti-get-your-facts-straight
Polaznici će putem zanimljivih primjera, videa, interaktivnih zadataka i kvizova naučiti kako prepoznati različite vrste dezinformacija. Polaznike kontaktiraju i svakodnevno mentoriraju voditelji tečaja.
Provedena je i medijska kampanja GYFS na Facebook stranici CTK Rijeka: https://www.facebook.com/ctkri/, gdje se objavljuju i kratki videi putem kojih se građani mogu informirati o prijetnjama na internetu te kako se zaštititi od istih.
Filmska naSTAVa online u travnju – Hrvatski filmski savez
Filmska naSTAVa u kinu Tuškanac jedinstven je program na području Republike Hrvatske: jedini je filmskoobrazovni program namijenjen srednjoškolskim učenicima te je za svoje polaznike potpuno besplatan. Tijekom pet nastavnih dana unutar jednoga ciklusa, učenici imaju priliku na kinoplatnu pogledati pet raznovrsnih, umjetnički relevantnih, a mlađim generacijama uglavnom nepoznatih filmskih djela koja pripadaju različitim nacionalnim kinematografijama, stilskim epohama i žanrovima te koja su odabrana uzevši u obzir njih.ovu estetsku vrijednost, ali i zrelost srednjoškolskih učenika.
S obzirom na mjere suzbijanja zaraze koronavirusom, učenici neće kao inače filmove gledati u Kinu Tuškanac, nego na platformi croatian.film: http://www.croatian.film.
Nakon online gledanja filmova, učenici će ih putem online platforme analizirati i interpretirati, što podrazumijeva stjecanje temeljne filmske pismenosti, a u skladu s time i razumijevanje filmskog jezika.
Filmska naSTAVa online namijenjena je srednjoškolcima, studentima i nastavnicima, a održat će se 8., 14., 16., 18. i 20. travnja.
Prijaviti se možete do 7. travnja putem prijavnice: http://hfs.hr/hfs/prijavnica_edukativni_programi/
Organizator je Hrvatski filmski savez, krovna udruga neprofesijskih filmskih i video udruga koje u Hrvatskoj organizirano djeluju od 1928. godine. Savez okuplja kinoklubove (danas ih je pod okriljem Saveza 47), filmske družine i pojedince od osnovnoškolskog uzrasta do odraslih članova, potiče (organizacijski, materijalno i stručno) njihov rad, pridonosi obrazovanju voditelja i članova filmskih udruga, organizira predstavljanje i valorizaciju filmskog i video stvaralaštva djece i odraslih u zemlji i inozemstvu, te brine za čuvanje i zaštitu najboljih filmskih i video ostvarenja neprofesijske kinematografije. Hrvatski filmski savez je od 1992. član Svjetske organizacije neprofesijske kinematografije (UNICA), od 2004. član je Međunarodne federacije filmskih saveza (International Federation of Film Societies –IFFS/FICC), a od 2015. godine član je i European Children Film Association.
Savez je tako s vremenom postao sjecište raznorodnih filmskih djelatnosti. Danas Savez koordinira i potpomaže rad klubova i udruga, podupire filmsku i videoproizvodnju, prikuplja i obrađuje zbirku filmskih i videodjela, izdaje filmske časopise i knjige o filmu, suorganizira tečajeve i radionice za djecu i odrasle te Školu medijske kulture kao najznačajniji izvaninstitucionalni program u kontekstu razvoja medijske pismenosti, potiče i pruža stručnu pomoć u realizaciji medijskog odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama, priređuje državne revije neprofesijskog filma u okviru svih dobnih skupina te distribuira i prikazuje program filmske klasike u kinu Tuškanac. Od 2000. godine Savez djeluje i kao producent profesionalnih filmova, fokusirajući se na kratki eksperimentalni i dokumentarni film, te od tada do danas produkcijski katalog Saveza broji više od 100 naslova.
Izrada plakata: Pozitivne poruke učenicima za vrijeme nastave na daljinu, Vijeće učenika OŠ Petrijanec
Članovi Vijeća učenika OŠ Petrijanec (učenici od 5. do 8. razreda) u svibnju će izrađivati plakate s pozitivnim porukama učenicima za vrijeme nastave na daljinu. Prije toga će imati on-line sat na kojem će dogovoriti detalje i dobiti upute za rad. Za izradu plakata koristit će digitalni alat Canva.
Aktivnost organiziraju Vijeće učenika i pedagoginja Ivanka Hukić, a cilj je osvješćivanje primjerenih i neprimjerenih komentara medijskih sadržaja.
Kako prepoznati lažne vijesti – virtualne učionice OŠ Veliko Trgovišće
Od 30. ožujka do 3. travnja razrednici će s učenicima od 5. do 8. razreda OŠ Veliko Trgovišćeu njihovim virtualnim učionicama podijeliti informativnu prezentaciju s temom Kako prepoznati lažne vijesti, koju je izradila stručna suradnica knjižničarka Vlatka Habulin. U prezentaciji će učenici dobiti informacije o tome što su dezinformacije i lažne vijesti, pogledati dokumentarni film Sindrom 17 i dobiti savjete kako prepoznati lažnu vijest.
Kako prepoznati lažnu vijest – virtualne učionice OŠ Iver, Sesvetski Kraljevec
Učenici će u sklopu virtualnih učionica u utorak 8. travnja u podne sudjelovati u edukaciji kako prepoznati lažnu vijest i riješiti kviz o lažnim vijestima.
Organizatorica je Kristina Bišćan, prof. matematike.
Kritičko vrednovanje izvora – nastava na daljinu, OŠ Dinka Šimunovića Hrvace
Aktivnost će se provoditi tijekom tri nastavna sata: 7., 14. i 21. svibnja. Tijekom prvog sata učenici će pogledati video lekciju o provjeri sadržaja na internetu, zatim se upoznati s kriterijima za kritičko vrednovanje izvora, riješiti kviz prepoznavanja istinitih i lažnih vijesti te o rezultatima povesti razgovor u WApp grupi razreda. Slijedeći sat je radionica u kojoj je učenicima zadatak smisliti istinitu ili lažnu vijest i prezentirati je u digitalnom alatu te postaviti na razrednu ploču. Za posljednji sat predviđeno je vrednovanje, razgovor i analiza uradaka u razrednoj grupi.
Aktivnost organizira Mirena Buljan Bašić, prof. povijesti i archivist, učiteljica povijesti i razrednca 7. razreda osnone škole u Hrvacama.
Lažne vijesti – online aktivnost za učenike i nastavnike Gimnazije Vukovar
Kako sigurno koristiti medije, kako kritički promišljati medijske sadržaje, kako prepoznati lažne vijesti i neprovjerene izvore, sve su češća pitanja s kojima se svi susrećemo. Trenutna situacija sve nas je smjestila u virtualno okruženje, a time je porasla i naša izloženost utjecaju medija i iz tog razloga, medijska pismenost integrirana je u nastavni sadržaj.
U ovoj online aktivnosti, koja će se održati od 1. do 8. travnja, zadatak je snimiti video odgovor na pitanje “Na koji način možemo prepoznati laže vijesti?” u trajanju do 5 minuta te potaknuti i druge na kritičku analizu medijskih sadržaja.
Zainteresirani nastavnici i učenici mogu se pridružiti aktivnosti putem poveznice:
https://flipgrid.com/gvfakenews
Aktivnost organizira prof. informatike Sanja Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar.
MEDIOS - Dani medijske pismenosti na FFOS-u, Osijek
Dani medijske pismenosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku obilježavaju se 4. svibnja virtualnim radionicama za studente. Cijeli je program podijeljen u 5 skupina od kojih svaka tematski obrađuje određeno područje medija.
Radionica pod nazivom “Ima li uopće dima, gdje ima vatre – fake news on fire” bavi se neizostavnom temom lažnih vijesti, kako ih prepoznati te što znači novi termin “infodemija”.
U aktivnosti pod nazivom “Veliki brat te gleda u reality showu na FFOS-u” studenti će se baviti problematikom reality showa te ostalih zabavnih sadržaja koji mame medijske konzumente. Tijekom pandemije koronavirusa bilo je nekoliko fenomena iz ovog područja u Rusiji, Njemačkoj te na neizostavnom Netflixu, stoga ova tema zaslužuje detaljnu analizu.
Kako odabrati glazbu i imaju li današnje generacije glazbeni ukus ili je sve konfekcija upakirana u cajke? Kako glazba kao dominantan medij teenagerske populacije utječe na njihove glazbene preferencije te što o popkulturi kaže teorija, teme su radionice “Turbo folk je moja sudbina?”.
Iako veliki, svi mi volimo zaviriti u svijet crtanog filma i prisjetiti se djetinjstva. Djeca isti ovaj medij konzumiraju ne razaznajući što se krije iza vizualne komunikacije te kako razlučiti kvalitetan sadržaj za djecu, od onog štetnog za njihovu dob. Kako slika vizualno komunicira te kako zaštititi najmlađe od animiranih manipulacija. Ovom se temom bavi radionica nazvana “Zašto Tom nije uhvatio Jerrya ili kako crtići odgajaju djecu”.
U zadnjoj radionici sudionici će se pozabaviti izazovima digitalne ere te se osvrnuti na online nastavu i brojne aplikacije koje su nam omogućile da preživimo mjere izolacije te da međusobno ipak ostanemo u kontaktu.
Video: https://drive.google.com/file/d/1B8xcGAy03W-TfhE60hCgDuQDFQ-cT2ux/view
Potjehova igralica – online materijali Dječjeg vrtića “Potjeh”, Slavonski Brod
Kurikulum usmjeren na dijete obuhvaća digitalnu kompetenciju kao jednu od ključnih kompetencija cjeloživotnog učenja i obrazovanja djeteta od najranije dobi. Dijete je aktivni sudionik svijeta u kojem živi, a u kojem je suvremena tehnologija sastavni dio odrastanja. Iskustva vezana uz suvremenu tehnologiju trebala bi biti integrirana i dio cjelovitog razvoja djeteta.
U Potjehovoj igralici odgojitelji svladavanjem alata za izradu informacijsko-komunikacijskih virtualnih aktivnosti tj. materijala za rad doprinose pedagoškim inovacijama, a projektnim aktivnostima djeca uče i igraju se koristeći resurse suvremene tehnologije. Također, ovim projektom omogućeno je množenje raspoloživih količina materijala za rad te njihova proizvodnja i širenje.
Materijali, namijenjeni djeci predškolskog uzrasta, roditeljima i odgojiteljima, dostupni su na sljedećim poveznicama:
- https://padlet.com/potjehovaigralica/7uwv7rwl81rr
- https://padlet.com/potjehovaigralica/bbcer60sub45
- https://padlet.com/potjehovaigralica/Bookmarks?fbclid=IwAR0UGblUKyjOJAcMpLkmwOvHHus0u18oKhSvZv7wycnhOqdC4SDvlCuKGSE
Dječji vrtić “Potjeh” nova je samostalna ustanova u kojoj se provodi organizirani oblik izvanobiteljskog odgojno-obrazovnog rada, njege i skrbi o djeci predškolske dobi, uz uvažavanje interesa djece, obitelji i društvene zajednice. Ustanova Dječji vrtić “Potjeh” ima dvije podružnice: Dječji vrtić “Potjeh” i Dječji vrtić “Gita”. Osnivač i vlasnik ustanove je Grad Slavonski Brod.
Mediji i medijska pismenost – virtualni sat za učenike 7. i 8. razreda OŠ Jurja Barakovića, Ražanac
Učiteljice hrvatskog jezika Lidija Miočić i Gita Negro u suradnji s knjižničarkom Danijelom Petani održat će virtualni sat “Mediji i medijska pismenost” tijekom online nastave za učenika 7. i 8. razreda. Sat će se održati 28. travnja putem aplikacije Teams. Na kraju sata bit će samovrednovanje metodom 3,2,1.
Medijska pismenost vs. koronavirus – virtualne učionice OŠ Borovo
Videoprezentacija na temu “Medijska pismenost vs. koronavirus”: https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/sinisa_roknic_skole_hr/EVQBNI0dzcVJsLgi78cgoxABp_G547qtAzqklV7my2CnZQ?e=5cFckY pokazana je učenicima viših razreda u virtualnim učionicama, virtualnoj izvannastavnoj aktivnosti “Mladi bibliotekari OŠ Borovo” te u virtualnoj zbornici u sklopu učenja na daljinu na CARNet-ovoj mreži Yammer.
Ista videoprezentacija dostupna je i na stranici Virtualne biblioteke OŠ Borovo: https://sites.google.com/view/virtualnabibliotekaoborovo/dani-medijske-pismenosti
S obzirom na to da je OŠ Borovo škola koja radi po A programu (škola na jeziku i pismu nacionalnih manjina), odnosno škola na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu, videoprezentacija je na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu.
Oragnizator aktivnosti je Siniša Roknić, knjižničar OŠ Borovo.
Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu - online aktivnost, OŠ Vladimir Deščak, Novaki
Od 20. do 30. travnja na Satu razrednika svih razrednih odjela od 5. do 8. razreda provodit će se online aktivnost “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu”.
Učenici će odgovoriti na nekoliko uvodnih pitanja vezanih za temu putem Google obrasca. Nakon toga će pogledati video koji je izradila školska knjižničarka Angelina Bijelić, dipl. bibl., mag. educ. philol. croat.: https://drive.google.com/file/d/1_dGKeygHlNvUsVo_7M3MszGhToK6Mwug/view
Pozitivne strane medija – internetska stranica Škole na daljinu 2.c razreda II. OŠ Varaždin
Dani medijske pismenosti su kao projektna nastava planirani u kurikulumu 2. c razreda II. OŠ Varaždin, a s obzirom na situaciju iz stvarnog okruženja preseljeni su na razrednu internetsku stranicu: https://sites.google.com/view/baltazari-2ovaradin2c/dani-medijske-pismenosti-2020
Od 30. ožujka nadalje na njoj će biti objavljene upute za aktivnosti posvećene dobrim stranama medija.
Aktivnosti su namijenjene učenicima 2.c razreda i svima zainteresiranima, a primjerene su za djecu od 7 do 10 godina.
Organizatorica je učiteljica Dubravka Kalinić Lebinec, voditeljica izvannastavne aktivnosti Medijska kultura “Dođi, vidi, viči” i suvoditeljica Filmsko-kreativnog studija VANIMA.
Prikriveno oglašavanje – online aktivnost, OŠ Vladimir Deščak, Novaki
Od 20. do 30. travnja na Satu razrednika svih razrednih odjela od 1. do 4. razreda OŠ Vladimir Deščak provodit će se online aktivnost “Prikriveno oglašavanje”.
Učenici će pogledati video na tu temu koji je izradila školska knjižničarka Angelina Bijelić, dipl. bibl., mag. educ. philol. croat.: https://drive.google.com/file/d/1KkGhvsYdhhI-a1brurzLjsSrYF7C6z5u/view
Nakon toga imaju zadatak javiti na e-mail knjižnice kada primijete prikriveno oglašavanje na način da napišu ili nacrtaju što su vidjeli. Pristigli radovi bit će objavljeni na stranici virtualne knjižnice.
Problem dezinformacija – virtualne učionice, Srednja škola Lovre Montija, Knin
3. Dani medijske pismenosti obilježit će se online radionicama u virtualnim učionicama od 30. ožujka do 5. travnja, a nakon završetka izvanrednih okolnosti u planu je posjet učenika HRT – Radio Kninu, kao i prethodnih godina.
Radionice o dezinformacijama, na temelju obrazovnih materijala s portala medijskapismenost.hr i već pripremljenih prezentacija na tu temu, namijenjene su učenicima od prvih do četvrtih razreda Srednje škole Lovre Montija. Učenici bi na kraju trebali izraditi plakate i stripove.
Radionice organizira prof. Nada Jakovčević.
Radijska emisija o važnosti medijske pismenosti i međugeneracijskog dijaloga, Petrinjski radio
3. Dani medijske pismenosti obilježit će se u sklopu emisije „I to je život“ Petrinjskog radija (106,9 MHz). Razgovarat će se o temama kao što medijska pismenost, povezanost aktualne krizne situacije i medijske pismenosti, potencijalno štetnom utjecaju medija na djecu, ponašanju djece i mladih na društvenom mrežama i mogućim opasnostima. Slušatelji će se upoznati s pojmom medijsko djetinjstvo, kao i s osnovnim odrednicama projekta Međugeneracijski dijalog – put primarne prevencije nasilja u obitelji i društvu, koji je financiran sredstvima Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Emisiju uređuju i vode novinar i direktor Petrinjskog radija Mario Gršić, mag. oec. i dr. sc. Daša Poredoš Lavor.
Emisija će se emitirati u petak, 3. travnja u 17 sati, repriza je u nedjelju 5. travnja u 17 sati, a
nakon nekoliko dana dostupna je na Portalu 53 na poveznici sa zvučnim zapisom, ali i u pisanom obliku kako bi je mogle pratiti gluhe i nagluhe osobe.
Organizatori su Građanska inicijativa „Moj grad Sisak“ i Petrinjski radio, koji često surađuju i zajedno djeluju na informiranju, prevenciji, širenju znanja i poticanja djelovanja aktivnog građanstva.
Senzacionalizam u izvještavanju o koronavirusu: Zaustavimo lažne vijesti i ClickBait naslove – virtualna učionica Novinarske grupe Zmajček, OŠ Vugrovec-Kašina
Učenici OŠ Vugrovec-Kašina u virtualnoj učionici novinarske grupe Zmajček od 18. ožujka do kraja travnja svaki tjedan rješavaju zadatke vezane uz senzacionalizam, prepoznavanje lažnih vijesti i uče kako takve vijesti utječu na širenje panike u vrijeme prirodnih katastrofa. Rad je započet radionicom o tome kako se s pojavom koronavirusa širila sinofobija u društvu.
Organizatorica je Dijana Požgaj, prof., voditeljica novinarske skupine i prof. hrvatskoga jezika u OŠ Vugrovec-Kašina.
Snimi svoj propagandni film! – zadatak za filmsku družinu OŠ "Antun i Stjepan Radić", Gunja
Tijekom cijelog mjeseca travnja učenici 8. razreda – članovi filmske družine rade na svojim propagandnim filmovima. Za to su dobili video upute i radni listić: https://app.wizer.me/preview/512DNP
Planirani su i skype sastanci svakog tjedna, radi praćenja napretka rada u družini.
Aktivnost vodi Anita Tufekčić, školska knjižničarka u OŠ “Antun i Stjepan Radić” u Gunji, voditeljica filmske družine “Mladi SKIG-ovci”.
Stvaranje digitalne slikovnice u dječjem vrtiću – DV Medveščak, Zagreb
Imate punu ladicu starih crteža? S djetetom izaberite najbolje te nam se pridružite u osmišljavanju i stvaranju maštovitih priča. Crteže ćemo dorađivati dodajući im nove elemente (likove, radnju…) te ćemo vam pokazati kako na brz i jednostavan način izraditi digitalnu slikovnicu!
Aktivnost se provodi tijekom travanja i svibnja, namijenjena je djeci predškolske dobi i njihovim roditeljima, a materijali će biti dostupni na internetskoj stranici DV Medveščak.
Što da radim bez Jutjub(er)a? – virtualne učionice, OŠ Hugo Badalić, Slavonski Brod
Aktivnost “Što da radim bez Jutjub(er)a?” namijenjena je učenicima 5. i 6. razreda OŠ Hugo Badalić, a održat će se u virtualnim učionicima od 30. ožujka do 3. travnja.
U sklopu aktivnosti provest će se online anketa o utjecaju YouTubea na djecu pa će se kreirati infografika s rezultatima. Bit će organizirana i radionica za učenike s prezentacijom na temu novih medija, društvenih mreža i posebno YouTubea te s radnim zadatcima za učenike.
Aktivnost organizira Mateja Paradžik, učiteljica informatike u OŠ Hugo Badalić.
Veliki hrvatski naivci - virtualne učionice OŠ grofa Janka Draškovića, Zagreb
Učenici od 5. do 8. razreda Osnovne škola grofa Janka Draškovića 30. travnja će u svojim virtualnim učionicama dobiti prezentaciju koju trebaju proučiti i zadatke koje trebaju riješiti te poslati knjižničarki.
Prezentacija: https://view.genial.ly/5e61f7a875ef8e0fc1672731/presentation-hrvatski-naivci
Aktivnost organizira Kristina Nikić, stručna suradnica knjižničarka Osnovne škole grofa Janka Draškovića, Zagreb.
Važnost medijske pismenosti u korona-doba – online aktivnosti, Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod i Srednja škola Konjščina
Projektni eTwinning partneri (škole ambasadorice Europskoga parlamenta) provest će online aktivnosti u tjednu ponavljanja i uvježbavanja nastavnoga gradiva u školi za život. Učenici će, u okviru nastave politike i gospodarstva, engleskoga jezika i sata razrednika, te u okviru eTwinning projekta Cro EPAS Together ojačati svoje građanske kompetencije, usvojiti znanja o koronavirusu kako bi zaštitili svoje zdravlje i spoznati važnost e-informiranja (kao i prepoznavanja lažnih vijesti) u ovim nemilim korona-vremenima. Samostalno će kritički proučiti (video) sadržaje u prezentaciji, istražiti dodatne mrežne izvore, riješiti e-radni list i podijeliti svoja razmišljanja u online/Tricider raspravi s vršnjacima (iz druge škole).
Online aktivnosti provodit će se od 3. do 10. Travnja, a namijenjene su učenicima, nastavnicima (i roditeljima) u školi na daljinu.
Tricider rasprava je javna: http://www.tricider.com/brainstorming/3LS6e5DFiSN
Webinar: Širenje lažnih vijesti u krizama i kako ih prepoznati – Visoka policijska škola, Policijska akademija
U srijedu 8. travnja u 11 sati održat će se webinar pod nazivom “Širenje lažnih vijesti u krizama i kako ih prepoznati”, namijenjen korisnicima sustava e-obrazovanja Policijske akademije, ali će biti otvoren i za javnost.
Nenamjerno izazvane krize – epidemija novog koronavirusa i potres u Zagrebu – potaknule su na internetu i društvenim mrežama širenje brojnih neprovjerenih informacija, dezinformacija i teorija zavjere te upitnih zdravstvenih savjeta i uputa stručnjaka. Lažne vijesti šire se brže i lakše od ovog virusa, a jednako su opasne. Svjetska zdravstvena organizacija je epidemiju koronavirusom proglasila prvom infodemijom u ljudskoj povijesti! Za prepoznavanje lažnih vijesti ključno je kritičko vrednovanje izvora na internetu, odnosno provjeravanje tko stoji iza neke informacije. To svakako treba uzeti u obzir prije nego što povjerujemo u neku novu informaciju i osobito prije nego što je odlučimo lajkati ili podijeliti, ili čak primijeniti.
O svemu tome na webinaru će govoriti predavačica Visoke policijske škole u Zagrebu Ana Marija Dunaj, diplomirana novinarka i sveučilišna specijalistica za nacionalnu sigurnost.
Webinar će se nalaziti na poveznici: https://e-obrazovanje.fkz.hr/mod/page/view.php?id=10375, a održat će se korištenjem usluge YouTube live. Poveznica na YouTube će biti dostupna na gore navedenoj poveznici u 10 sati na dan webinara.
webIONICA "Lažna/realna vijest" - Kabinet za logopedsku podršku pri POU Hrvatski dom Petrinja
U ponedjeljak, 6. travnja u 10.30 sati održat će se web radionica “Lažna/realna vijest” namijenjenaučenicima od 4. do 8. razreda osnovne škole koji su uključeni u logopedski tretman u Kabinetu za logopedsku podršku pri POU Hrvatski dom Petrinja. Učenici će dobiti za zadatak pročitati i prezentirati vijest za koju će ostali trebati procijeniti je li istinita ili ne. Interaktivnim aktivnostima radit će se na poboljšanju vještine čitanja, prezentacijskih vještina, usmenog izražavanja, uz naglasak na kritičko promišljanje.
Organizatorica je magistra logopedije Katarina Matijević, voditeljica Kabineta za logopedsku podršku koji djeluje pri POU Hrvatski dom Petrinja. U Kabinetu se provodi prevencija, dijagnostika, terapija i savjetovanje o svim poteškoćama vezanima uz komunikaciju.
Vrednovanje informacija na internetu – virtualne učionice OŠ Vežica, Rijeka
Od 18. do 22. svibnja u virtualnim učionicama OŠ Vežica održavat će se aktivnost namijenjena učenicima 5. i 6. razreda. Loredana Zima Krnelić, prof. informatike u OŠ Vežica pripremila je materijal za istraživačko učenje u virtualnoj učionici iz informatike: https://www.thinglink.com/scene/1316498134234300419. Koristila se materijalima s portala medijskapismenost.hr i objedinila ih s temom što je internet i kako radi te što se događa kada pretražujemo informacije na internetu. Za gamere je uključila snimku webinara koji mogu pogledati s roditeljima. Nakon što učenici pogledaju pripremljene materijale, održat će sastanak uživo kako bi zajedno komentirali i raspravili temu vrednovanja informacija na internetu.