Povodom Dana medijske pismenosti, brojne medijske kuće ugostit će skupine učenika i upoznati ih s načinom funkcioniranja medija i stvaranja medijskih sadržaja. Zbog velikog interesa i broja prijava, a ograničenog kapaciteta, više se nije moguće prijaviti

 

Agencija za elektroničke medije i UNICEF, zajedno s brojnim partnerima, pokrenuli su Dane medijske pismenosti, koji će se održati od 19. do 21. travnja 2018. pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture. Cilj je kroz predavanja, radionice i obrazovne materijale za rad u vrtićima i školama omogućiti predškolcima, učenicima osnovnih i srednjih škola, nastavnicima, odgojiteljima, roditeljima i svima koji brinu o djeci da upoznaju osnove medijske pismenosti.

Učenicima od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole namijenjna je i aktivnost pod nazivom “Djeca upoznaju medije” koja će se provoditi od sredine do kraja travnja na Hrvatskoj radioteleviziji, na Novoj TV, RTL-u, u Media servisu, Večernjem listu, Jutarnjem listu, Slobodnoj Dalmaciji, Novom listu i Glasu Slavonije.

Ove medijske kuće ugostit će skupine od osam do dvanaest učenika, zajedno s nastavnikom, i upoznati ih s načinom funkcioniranja medija i stvaranja medijskih sadržaja. Učenici će od medijskih djelatnika učiti kako nastaju vijesti i po kojim se kriterijima biraju, kako izgleda proces stvaranja medijskog sadržaja, koja su zaduženja novinara, urednika, producenata, snimatelja i ostalih medijskih djelatnika, koja pravila mediji moraju poštivati prilikom izvještavanja, koja je društvena uloga medija i slično. Pod mentorstvom profesionalnih novinara i urednika, neki će sudionici imati priliku stvoriti svoj vlastiti radijski ili televizijski prilog, odnosno novinski članak.

Cilj ove aktivnosti je jačanje medijskih vještina i znanja djece i mladih, te razvoj kritičkog promišljanja medijskih sadržaja. Učenici će prilikom posjeta medijskim kućama dobiti znanja i vještine koje su im potrebne za jačanje medijske pismenosti, koja obuhvaća sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih sadržaja, kao i vještine služenja medijskim i tehnološkim platformama.

Zbog velikog interesa i broja prijava, a ograničenog kapaciteta, prijave su već nakon tri dana zatvorene. Zahvaljujemo svima koju se se prijavili! Ovakav interes potvrđuje potrebu za medijskim obrazovanjem učenika, odnosno aktivnostima koje promiču medijsku pismenost.

Skupine će se birati po redoslijedu prijava, a postoji mogućnost stvaranja liste čekanja u slučaju da neka od ranije prijavljenih skupina ne bude u mogućnosti sudjelovati u ovoj aktivnosti.

Saznajte više o Danima medijske pismenosti

Foto: FreeImages.com/Erik Dungan