U sklopu Dana medijske pismenosti, i ove će se godine održati radionice ‘Djeca upoznaju medije’. Vodeće medijske kuće u šest gradova ugostit će učenike osnovnih i srednjih škola i pružiti im priliku da na jedan dan postanu novinari, urednici, voditelji…
Piše: Irena Domitrović
Radionice “Djeca upoznaju medije”, u kojima je prošle godine sudjelovalo više od tisuću učenika i nastavnika, u sklopu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti održavat će se u medijskim kućama u čak šest gradova. Djeca i mladi moći će posjetiti jednu od medijskih kuća uključenih u projekt i tamo od novinara, urednika, snimatelja, montažera i drugih medijskih profesionalaca saznati kako funkcioniraju mediji i kako nastaju medijski sadržaji.
Drugi Dani medijske pismenosti održat će se od 8. od 12. travnja 2019. pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture. Organiziraju ih Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s brojnim partnerima i medijskim kućama.
Radionice “Djeca upoznaju medije” održavat će se u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu, u razdoblju od 4. ožujka do 14. travnja.
Prijave za radionice bile su otvorene u veljači na portalu medijskapismenost.hr i nastavnici i stručni suradnici mogli su prijaviti skupine do 12 učenika od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole.
Iskustva s prvih Dana medijske pismenosti
Prošle godine, u sklopu prvih Dana medijske pismenosti, radionice su održane u 11 medijskih kuća u pet gradova. Izazvale su velik interes pa je u samo 48 sati stiglo 90 prijava, čime su popunjena sva mjesta.
Poučne i zanimljive, svaka je radionica bila drugačija, ali s istim ciljem – pomoći u medijskom opismenjavanju djece i mladih. Novinari, urednici, programski direktori, realizatori, montažeri, snimatelji, voditelji, fonetičari, tonski majstori i svi ostali zaposlenici novina, radija, televizije i portala zajedno su radili na tome da svoj posao približe učenicima na zanimljiv način.
Kako je 974 učenika iz cijele Hrvatske o medijima učilo u medijima
Po završetku radionica ispitali smo učenike o njihovim dojmovima i 98% ih je izjavilo da su naučili nešto novo o medijskoj pismenosti, a većina ih je izrazila i želju da se ovakve radionice nastave održavati svake godine.
“Imala sam priliku biti urednica, voditeljica i sugovornik pred kamerom. Bilo je jako zanimljivo, uzbudljivo i puno iznenađenja, a posebno su mi se svidjeli ljudi koji tamo rade”, rekla je učenica osmog razreda iz Zadra.
“Šteta da se u mojih četiri godine školovanja ovako lijepa radionica dogodila tek u četvrtom razredu. Jako sam zahvalna profesorici koja me odabrala da idem na radionicu jer sam dobila jako puno informacija kako se rade novine, a najbolje od svega mi je bilo da su svi bili puni pozitivne energije i veseli te nam ni u jednom trenutku nije bilo dosadno”, rekla je devetnaestogodišnja učenica iz Rijeke.
Upoznavanje rada u medijima i praktični zadaci za učenike
Svaka će medijska kuća i ove godine pripremiti zanimljiv program za svoje posjetitelje. Ove višesatne radionice jedinstvena su prilika da učenici saznaju sve što ih zanima o medijima i proizvodnji medijskih sadržaja, a cilj je potaknuti ih na kritičko promišljanje i aktivno korištenje medija.
Na svakoj radionici učenici će poslušati kratko uvodno predavanje o strukturi i specifičnostima medija u kojem se nalaze te o tipičnom radnom danu u redakciji. Nakon toga će dobiti priliku kroz praktični zadatak pokazati svoja znanja i vještine te se i sami okušati u stvaranju medijskih sadržaja, pod budnim okom svojih mentora.