Zajedno sa svojom djecom uživat ćete u prekrasnoj animaciji i priči o neobičnom prijateljstvu. Zanimljive aktivnosti prije i nakon filma te niz konkretnih pitanja koja možete postaviti djeci i potaknuti ih na razmišljanje i izražavanje, predlaže učiteljica razredne nastave Ana Markotić
Piše: Ana Markotić
Ernest i Celestina, francusko-belgijski animirani film iz 2012.godine, utemeljen je u seriji istoimenih knjiga za djecu autorice i ilustratorice Gabrielle Vincent.
Priča je to o neobičnom prijateljstvu medvjeda Ernesta i mišice Celestine, koje gotovo nitko ne shvaća niti priznaje… Istomišljenici Ernest, medvjed ulični glazbenik, i Celestina, boemska mišica, sklapaju prijateljstvo među vrstama i odmah postaju tema razgovora u ovoj izrazito zabavnoj adaptaciji francuskih dječjih knjiga Gabrielle Vincent.
Celestina, umjetnička duša, živi u podzemnom labirintu i protiv svoje volje priključuje se napornoj obiteljskoj – ustvari, čoporskoj – djelatnosti, zubarstvu. Jednoga dana u izlasku na površinu radi nabavke otkriva liberalniji životni stil glazbenika i pjesnika Ernesta. Nakon (platonskog) združivanja, ove srodne duše prisiljene su pred lažnim sudom braniti svoje prijateljstvo, stoji u najavi ovog filma na stranici Art kina Croatia.
Igra i razgovor prije gledanja
Životinje su u filmovima oduvijek djeci zanimljivi, zabavni i bliski likovi, te će takve filmove vrlo rado pogledati. Kako bih i uveli u samu priču filma i zainteresirali za gledanje prije početka gledanja filma porazgovarajte s djecom o najdražim životinjama i njihovim karakteristikama, koje životinje čine njihove živote posebnim (ako imate kućne ljubimce), te zajedno možete oponašati neke od njih, njihovo kretanje, glasanje i sl.
Potom im najavite kako ćete danas upoznati medvjeda Ernesta i mišicu Celestinu koji će zajedno doživjeti različite pustolovine i avanture. Naizgled dva različita svijeta će se ispreplesti u animiranom filmu koji se zove kao naši glavni junaci, Ernest i Celestina. Uputite ih da obrate i pozornost na koji način je autor ovog filma oživio svijet medvjeda i miša, kako su prikazani, nacrtani likovi i svijet koji ih okružuje.
Poslije filma pričajte o umjetnosti, prijateljstvu, stereotipima…
Nakon filma, neka dijete nacrta Ernesta i Celestinu i unutar crteža neka napiše riječi kojima bi ih opisao, koje su njihove karakteristike, te kakvim bi ih bojama prikazao. Potom neka obrazloži svoje odgovore, što misli odgovara li izgled njihovom ponašanju i osobinama. Što imaju zajedničko, a po čemu se razlikuju?
Dotaknite se teme izbora, potrage za srećom i činjenja onoga što nas istinski veseli. Ernest i Celestina se izražavaju i vole dvije različite umjetnosti – Ernest svira, a Celestina crta. Zašto im je bilo teško izboriti se za svoj način izražavanja? Razgovarajte s djecom na koji način se oni vole izražavati, kojim umjetnostima. Ukažite im na važnost izbora slobode i načina izražavanja sebe i svojih emocija, raspoloženja itd. Razgovarajte o tome što bi oni željeli jedan dan postati, kojim se zanimanjem baviti i koji su njihovi snovi?
Kako se razvijalo njihovo prijateljstvo? Kako su gradili međusobno povjerenje i iskrenost? Na koji način su razbili predrasude i stereotipe? Ovdje djeci na način primjeren njihovoj dobi objasnite što su predrasude, a što stereotipi. Možete im navesti još neki slikoviti primjer, a najbolje objasniti odmah na primjeru filma – odnos svijeta medvjeda i miševa, što misle jedni o drugima i zašto se izbjegavaju i ne druže, a što se na kraju filma dogodi. Na koji način je prijateljstvo Ernesta i Celestine promijenilo njihova razmišljanja i što misle događaju li se takva prijateljstva i situacije u stvarnom životu, neka podjele i neka vlastita iskustva.
Prepoznajte stereotipne prikaze i zamislite kako bi bilo bez njih
Zašto odbijaju postati ono što su im drugi nametnuli? Kako se pritom osjećaju? Zašto Celestina ne želi postati zubarica? Zašto tata medvjed ne dozvoljava svome sinu da jede slatkiše? Kako slatkiši utječu na zdravlje zubi? Kako obitelj medvjeda zarađuje za život, koji je njihov posao? Mislite li da je ispravno prodavati namjerno što više slatkiša, kako bi ostalim malim medvjedima ispadali zubi, a onda im prodavali nove zube? Ovdje možete ukazati i na temu zdravlja zubi, zanimanja zubara, važnosti dentalne higijene i zdrave prehrane.
Ovo je film uz koji ćete sa svojim djetetom moći razgovarati o prepoznavanju i razbijanju predrasuda, razvijanju empatije, uočavanju važnosti prijateljstva, pitanju identifikacije i pripadnosti, važnosti izražavanja putem umjetnosti, te ga poticati na umjetničko i kreativno stvaralaštvo.
Kako kod djece poticati empatiju? I mediji vam mogu pomoći u tome
Uživajte u prekrasnoj animaciji i jednoj divnoj poučnoj priči o neobičnom prijateljstvu, koja će i nas odrasle podsjetiti kako su najvažnije i naljepše stvari u životu tako jednostavne i uvijek obojane srećom.