Uz podršku Svjetske zdravstvene organizacije, Facebook traži načine kako ljudima ponuditi točne informacije o cjepivima te najavljuje da će smanjiti vidljivost objava koje šire dezinformacije o cijepljenju i da će odbijati takve oglase
Piše: Ana Dokler
Svjetska zdravstvena organizacija u svom je priopćenju početkom rujna pozdravila odluku Facebooka da korisnicima koji traže informacije i savjete o cjepivima na Instagramu i Facebooku osigura pristup točnim i provjerenim informacijama i da ograniči širenje dezinformacija.
“Dezinformacije o cjepivima velika su prijetnja globalnom zdravlju i mogle bi preokrenuti desetljeća napretka u borbi protiv bolesti koje se mogu spriječiti. Cjepiva mogu spriječiti mnoge opasne i smrtonosne bolesti poput ospica, difterije, hepatitisa, dječje paralize, kolere, žute groznice, gripe…”, izjavio je generalni direktor Svjetske zdravstvene organizacije dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Društvene mreže i tražilice omogućile su globalno širenje lažnih vijesti
Svjetska zdravstvena organizacija smatra da velike digitalne tvrtke imaju odgovornost svojim korisnicima osigurati pristup činjenicama o cjepivima i zdravlju i tijekom zadnjih nekoliko mjeseci o tome raspravlja s Facebookom.
Facebook tako najavljuje da će u svojim Novostima i Pretragama niže rangirati grupe i stranice koje šire dezinformacije o cijepljenju te da će odbijati oglase s takvim dezinformacijama, a po potrebi i onemogućavati račune. Vidljivost takvih sadržaja namjeravaju smanjiti i na Instagramu tako da ih ne prikazuju i ne preporučuju u pretragama.
“Također vjerujemo da je ljudima potrebno dati dodatni kontekst kako bi mogli odlučiti hoće li čitati, dijeliti ili sudjelovati u razgovorima o informacijama koje vide na Facebooku. Istražujemo načine kako ljudima ponuditi točne informacije o cjepivima od strane stručnih organizacija na vrhu rezultata pretraga, na stranicama na kojima se raspravlja o cijepljenju i na pozivima za pridruživanje grupama posvećenima toj temi”, stoji u službenoj objavi Facebooka.
Svjetska zdravstvena organizacija poručila je i da se ovi napori na internetu moraju uskladiti s konkretnim koracima vlada i zdravstvenog sektora kako bi se promicalo povjerenje u cijepljenje i odgovorilo na potrebe i brige roditelja.