Internet

Tri principa funkcioniranja društvenih mreža

Svim društvenim mrežama, od Instagrama do TikToka, cilj je da što dulje ostanete na njima aktivni. Iz edukativnih materijala EDUbox, razvijenih u sklopu europskog projekta EDUmake, donosimo vam objašnjenja i video o tri principa funkcioniranja društvenih mreža

Tko su “srebrni surferi”

Srebrnim surferima nazivaju se osobe starije životne dobi koje koriste informacijsko-komunikacijske tehnologije. Rezultati nekoliko istraživanja upozorili su na to da zbog nedovoljnog poznavanja funkcioniranja interneta i društvenih mreža oni šire dezinformacije i lažne vijesti osjetno češće nego mlađe osobe

Društvene mreže ne uspijevaju zaustaviti zlostavljanje djece

Na Instagramu i Facebooku još uvijek se pojavljuju ilegalni sadržaji, a broj snimki seksualnog iskorištavanja djece na internetu je u porastu. Istraživači upozoravaju da društvene mreže ne samo što ne uspijevaju zaustaviti pedofile, već im algoritmima zapravo i pomažu u bržem povezivanju

Algoritmi društvenih mreža mogu ugroziti naše mentalno zdravlje

Algoritmi društvenih mreža razvijeni su kako bi korisnike što duže držali ispred ekrana, što nas pak navodi na nekritičko uspoređivanje s drugima, kaže psihijatrica Nina Vasan sa sveučilišta Stanford te upozorava da neka algoritamska rješenja mogu srozati raspoloženje i izazvati depresivne misli

Proglašen najbolji studentski video o internetskim prevarama

Internetske prevare ne događaju se nekom drugom – poruka je pobjedničkog videa koji su snimili studenti Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Matea Bartulović, Luka Mitar i Šimun Padovan za video natječaj organiziran u suradnji s Agencijom za elektroničke medije i portalom medijskapismenost.hr

Algoritamska pismenost važan je element medijske pismenosti

Algoritmi na internetu i društvenim mrežama mogu utjecati na naša raspoloženja, stavove i ponašanja. Stoga je potrebno razvijati algoritamsku pismenost koja nam može pomoći shvatiti što su i kako djeluju računalni algoritmi te kako će sve više utjecati na naše živote

Jeste li se upecali? Naučimo što je phishing!

Razgovarajte s djecom o tome jesu li ikada dobili e-poruku u kojoj netko od njih traži da pošalju svoje korisničko ime i lozinke i da ih upišu u neku internetsku stranicu. Podučite ih o phishingu uz radionicu iz priručnika ‘Razgovarajmo o životu s druge strane ekrana’

EU parlament usvojio zakon koji će promijeniti internet

Usvajanje Akta o digitalnim uslugama (DSA) od strane Europskog parlamenta predstavlja kraj ere u kojoj su velike platforme bile izuzete od odgovornosti i razvijale poslovne modele u zapravo nereguliranom području. DSA ima za cilj ograničiti širenje nezakonitog sadržaja i učiniti online okruženje sigurnim za sve

Prevare, lažni i obmanjujući oglasi na internetu

Kako prepoznati različite internetske prevare, lažne oglase te druge vrste oglašavanja na internetu prema kojima treba kritički pristupiti – saznajte iz poglavlja posvećenog ovim temama u priručniku ‘Vodič za srebrne surfere’, koji je Agencija za elektroničke medije objavila u sklopu 5. Dana medijske pismenosti

Bolji internet za djecu – nova strategija Europske komisije

Cilj strategije BIK+  je omogućiti djeci bolju zaštitu na internetu kroz razvoj različitih mehanizama verifikacije dobi, ali i kroz kampanje medijskog opismenjavanja te osnaživanje djece kroz edukaciju i poticanje na aktivno sudjelovanje u postupcima odlučivanja o javnim politikama

Metaverzum: trebamo li se bojati života u virtualnoj stvarnosti?

Velike tehnološke tvrtke nadmeću se u želji da što prije stvore digitalne svjetove u koje ćemo ulaziti uz pomoć VR naočala ili leća te posebnih senzora i odijela. O tome što nas čeka u tim novim virtualnim prostorima piše novinar i urednik Velibor Mandić

Kako se zaštititi od krađe online identiteta

Krađa identiteta poprimila je nove razmjere u današnjem, digitalnom svijetu. Ono zbog čega čuvamo novčanike na sigurnom mjestu dok šećemo gradom, danas predstavlja prijetnju koja do nas dolazi i putem mobitela, laptopa, tableta i drugih pametnih uređaja

EU i SAD sve udaljeniji po pitanju regulacije interneta

Nakon američkih predsjedničkih izbora i Brexita 2016. dezinformacije i odgovornost društvenih mreža u njihovom širenju postale su vruće teme. Zakonodavci pokušavaju naći balans između zaštite ljudskih prava i slobode govora, ali SAD i EU se u rješavanju ovog važnog pitanja sve više udaljavaju

Kako kritički vrednovati izvore na internetu

Sustavno provjeravanje izvora i procjenjivanje njihove vjerodostojnosti omogućuje nam da svjesno biramo izvore kojima ćemo se služiti. Saznajte kako kritički vrednovati tekstove, slike, zvučne i videozapise te na što paziti prilikom pretraživanja interneta

Kako je korona promijenila naš odnos prema medijima

Pandemija koronavirusa i potreba za fizičkom distancom unijela je niz promjena u naše živote. Mnoge obrasce ponašanja, poput odlaska na posao ili trgovinu na brzinu smo promijenili, a isto se dogodilo i s konzumacijom medijskih sadržaja, osobito načinom na koji tražimo informacije

Cyber kriminal i trgovačke prevare u vrijeme pandemije

Kriminalci objavljuju lažne oglase za proizvode koje želimo i trebamo, poput lijekova, higijenskih proizvoda i setova za testiranje na koronavirus, upozorava Europol, uz podsjetnik da čudotvorni lijek za COVID-19 trenutačno ne postoji

Ne nasjedajte na prijevare putem interneta!

Ako dobijemo ponudu kako ćemo nešto dobiti besplatno, trebamo razmisliti je li to vrijedno ostavljanja osobnih podataka, jedan je od savjeta iz HAKOM-ove brušure ‘Kako zaštititi dijete u svijetu interneta, mrežnih tehnologija i pametnih telefona’

Kampanja i konferencija s ciljem razotkrivanja influencera

U kampanji #skinifilter, kao i na konferenciji “Influenceri bez filtera”, održanoj 17. svibnja na Veleučilištu VERN’, poznati hrvatski influenceri govorili su o pozadini posla kojim se bave, svojoj ljubavi prema produkciji sadržaja, ali i najvećim strahovima

Nepoželjni sadržaji na internetu i kome ih prijaviti

Nepoželjni sadržaji podrazumijevaju različite pornografske i nasilne sadržaje, kao i one koji potiču mržnju i nesnošljivost bilo koje vrste. Važno je da roditelji djecu poduče što točno mogu napraviti u slučaju da ih netko na takav način uznemiruje, ali i da takve sadržaje sami ne smiju dijeliti

Djeca na internetu u brojkama

Podaci iz HR Kids Online istraživanja, istaknuti u brošuri ‘Svijet interneta na dlanu’, dobar su pokazatelj o kojim temama trebamo razgovarati s djecom kad je riječ o sigurnom korištenju interneta

Djetinjstvo na internetu – Živjeti na mreži

Više pozornosti treba posvetiti sadržajima i aktivnostima dječjih digitalnih iskustava, tome što djeca rade na mreži i zašto, a ne strogo koliko vremena provode ispred ekrana – jedan je od zaključaka UNICEF-ovog izvještaja ‘Djeca u digitalnom svijetu’

Što kad popularni YouTuberi prijeđu granicu dobrog ukusa

YouTuberi su među djecom i mladima danas popularniji i često imaju veći utjecaj na njih nego glazbene, filmske ili televizijske zvijezde. Kako bi se znali zaštititi od negativnih utjecaja, razgovarajte s djecom o YouTuberima koje prate i načinu funkcioniranja ove platforme

Koje dobrobiti internet i videoigre donose djeci?

Rezultati istraživanja o dječjem korištenju tehnologije su različiti – neki stručnjaci kažu da mala djeca uopće ne bi trebala biti izložena ekranima, dok drugi smatraju da to, u odgovarajućem okruženju i u ravnoteži s drugim aktivnostima, može biti korisno

YouTube je djeci najdraži brand

Prema istraživanju provedenom u SAD-u, YouTube je, već drugu godinu zaredom prvi na listi najpopularnijih brandova među djecom, a 10. na listi među roditeljima

Znaju li vaša djeca o medijima više od vas?

Iako djeca često znaju više o tehničkim stranama masovnih medija i stvaranju novih medijskih sadržaja, u odnosu na odrasle imaju puno manje životnog iskustva, što često dovodi do nerazumijevanja medijskih sadržaja

Ima li štete od edukativnih aplikacija za najmlađe?

Moja kći ima dvije i pol godine i već je uz razne edukativne aplikacije za djecu i crtiće i pjesmice s YouTubea naučila brojati do 10, čitati većinu slova, imenovati razne oblike, boje, životinje… i to i na hrvatskom i na engleskom

Zbog čega mladi toliko vole selfije?

Tinejdžeri imaju naglašen osjećaj “imaginarne publike”, psihološko stanje u kojem osoba vjeruje kako je drugi stalno promatraju i razmišljaju o njoj

OBRAZOVNI MATERIJALI

VIDEOLEKCIJE

Infografike

IDEOLOŠKI IZAZOV

ONLINE IGRA

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PIŠITE NAM