Vrhunski igrači videoigara često su i influenceri, a svoje bogatstvo zaradili su uz pomoć brojnih pratitelja, kroz sponzorstva i potpisivanje ugovora sa streaming servisima
Piše: Irena Domitrović
Nastale sredinom prošlog stoljeća kao projekti znanstvenika na prestižnim sveučilištima, videoigre su danas jedna od najbogatijih industrija. Procjenjuje se da će do kraja 2020. godine igrači diljem svijeta potrošiti ukupno 159,3 milijarde dolara na videoigre. Osim što ih rado kupuju i igraju, ljudi uživaju gledati druge kako igraju, a i na to troše poprilične svote novca.
Igrači koji uživo emitiraju (streamaju) svoje igranje imaju velike bankovne račune. Primjerice, planetarno popularni 28-godišnji Ninja prošle je godine, piše Forbes, zaradio 17 milijuna dolara, od čega je manje od 100 tisuća dobio kroz eSport natjecanja (nagrade na ovakvim natjecanjima nerijetko dosežu iznose od nekoliko milijuna američkih dolara). Postavlja se pitanje, odakle mu ostatak novca?
Svaki klik donosi zaradu
Vrhunski igrači videoigara ujedno su i influenceri, a svoje bogatstvo zaradili su uz pomoć brojnih pratitelja, kroz sponzorstva i oglašavanje te potpisivanje ugovora sa streaming servisima. Njihovo igranje i snimanje videoigara unosan je, i često jedini posao koji ti ljudi imaju. Milijunska publika diljem svijeta prati profesionalne igrače na društvenim mrežama i streaming servisima, a vodećih deset igrača ima ukupno 270 milijuna sljedbenika na različitim platformama i zaradili su 121 milijun dolara prošle godine.
Svaki klik i svaki pregled igračima donose zaradu, jer se cjenik njihovih usluga promocije različitih proizvoda mijenja ovisno o tome koliko ih ljudi prati. Najpopularniji igrači tako redovito dobivaju sponzorske proizvode uz velika financijska sredstva da bi te proizvode i promovirali. Riječ je ovdje o energetskim pićima, hrani, odjeći, opremi za igranje videoigara i sličnim stvarima koje često vidimo u videima, ali nije uvijek jasno označeno da je riječ o plaćenoj promociji.
Osim skupih sponzorskih ugovora, dio prihoda gameri dobivaju i od donacija publike. I dok jedni daju po nekoliko dolara mjesečno svojim omiljenim igračima, ima i onih koji su im spremni uplatiti i po nekoliko stotina dolara u znak podrške. Igrači takve situacije nerijetko znaju iskoristiti pa obećaju da će napraviti što god ih osoba zatraži (ako je u domeni legalnog), ukoliko im uplate određenu svotu novca.
Ovaj fenomen posljednjih je nekoliko godina zadivio svijet, jer su se videoigre prebacile iz domene zabave u domenu zarade, a sve veći broj djece i mladih redovito prati omiljene igrače s domaće i svjetske scene, skupljajući savjete kako bi i sami mogli početi snimati igranje videoigara i zarađivati.
Zašto djeca na YouTubeu toliko vole gledati kako drugi igraju videoigre?
Kompetitivne igre pri samom vrhu
Neke od igara koje su u samom vrhu što se tiče popularnosti na Twitchu (jednom od najpoznatijih streaming servisa) su League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, i igra koja spada u najpoznatiji eSport na svijetu, Dota 2. Među najpopularnijim igrama redovito se nalaze one koje su kompetitivnog karaktera, u kojima je cilj “ubiti” igrače suparničkog tima.
Forbes donosi i listu s početka 2020. godine s 10 najbogatijih igrača na svijetu, od kojih prvi ima godišnju zaradu od oko 17 milijuna dolara, a zadnji 6 milijuna dolara:
- Ninja (Tyler Blevins) – 17 milijuna dolara
- PewDiePie (Felix Kjellberg) – 15 milijuna dolara
- Preston (Preston Arsement) – 14 milijuna dolara
- Markiplier (Mark Fischbach) – 14 milijuna dolara
- Shroud (Michael Grzesiek) – 12,5 milijuna dolara
- DanTDM (Daniel Middleton) – 12 milijuna dolara
- VanossGaming (Evan Fong) – 11,5 milijuna dolara
- Jacksepticeye (Sean McLoughlin) – 11 milijuna dolara
- TimTheTatman (Timothy Betar) – 8 milijuna dolara
- Nickmercs (Nick Kolcheff) – 6 milijuna dolara
Svoju popularnost brojni su igrači stekli vještinom igranja, ali i ispadima koje imaju pred kamerama. Vrištanje, deranje, ponekad psovanje, udaranje stvari oko sebe, sve to možete vidjeti u videima poznatih igrača. Još jedna stvar koja je obilježila karijeru mnogih su kontroverze. Verge je, još prije tri godine, pisao o tome kako je PewDiePie, zbog svojih kontroverznih, rasističkih i ksenofobnih stavova i izjava izgubio sponzorski ugovor s Disneyjem.
Mnoge druge igrače imali smo prilike vidjeti kako se međusobno svađaju i prepucavaju, a s obzirom na rastuću popularnost brojnih među njima, za zaključiti je da publika ne prati igrače samo zbog igara i da im ne smetaju povremene drame kojima svjedoče na malim ekranima.
Foto: Florian Olivo on Unsplash