U ovom zadatku učenici trebaju odabrati jednu vijest o djeci i mladima s nekog internetskog portala te analizirati komentare medijskih korisnika – jesu li oni dobro argumentirani, ili su u njima argumenti izostali, a korišten je neprimjeren rječnik
Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu – Nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda
Nastavni materijali “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu” za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole sadrže ukupno 7 zadataka koje možete provesti u sklopu Hrvatskog jezika, Informatike, ili Sata razredne zajednice, odnosno Građanskog odgoja.
Materijali za radionice u vrtićima, osnovnim i srednjim školama
Jedan od njih bavi se komentarima na internetskim portalima i društvenim mrežama. Za provođenje zadatka potreban vam je jedan školski sat, a cilj mu je ukazati na neprimjereno izražavanje medijskih korisnika prilikom komentiranja medijskih sadržaja na različitim internetskim portalima i društvenim mrežama. Kao ishod, učenici će znati razlikovati primjerene i neprimjerene komentare.
Opis zadatka
Za razliku od tradicionalnih medija, novi mediji su u potpunosti omogućili dvosmjernu komunikaciju, odnosno mogućnost svakog medijskog korisnika da komentira medijske sadržaje. Takvi se komentari mogu objavljivati pod vlastitim imenom i prezimenom, a vrlo često i pod pseudonimom, čime je medijskim korisnicima osigurana zaštita privatnosti koju mnogi zlorabe objavljujući komentare pogrdnog i uvredljivog sadržaja, često uz neprimjeren rječnik pun psovki i vulgarnih izraza.
Kako bi se osvijestilo učenike o važnosti pristojnog i argumentiranog izražavanja mišljenja u virtualnom svijetu, potaknite učenike da odaberu jednu vijest o djeci i mladima na bilo kojem internetskom portalu.
Zadatak je učenika da nakon što pročitaju vijest, analiziraju komentare medijskih korisnika i usporede kojih komentara ima više – kvalitetno argumentiranih ili onih u kojima su argumenti u potpunosti izostali i u kojima je prisutan neprimjeren rječnik.
Potom učenici trebaju pronaći barem tri primjera kvalitetno i dobro argumentiranih komentara te objasniti zašto su odabrali baš te primjere te zašto ih smatraju pozitivnim primjerima.
Po završetku tog zadatka, potaknite učenike da prouče komentare u kojima je argumentacija gotovo ili u potpunosti izostala ili u kojima su medijski korisnici koristili neprimjeren rječnik. Koje su karakteristike takvih komentara?
Zadatak je učenika da napišu smjernice što treba izbjegavati prilikom pisanja komentara na internetskim portalima i društvenim mrežama. Svoje smjernice neka napišu na veliki plakat koji potom objesite na zid u učionici kako bi se učenike tijekom čitave školske godine podsjećalo na važnost poštivanja drugih u virtualnom svijetu.
Preuzmite nastavne materijale “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu”
Foto: Gerd Altmann from Pixabay