Na temelju materijala ‘Fake ≠ fact’ možete održati jednu, ili nekoliko radionica za srednjoškolce te ih osposobiti za kritičko vrednovanje izvora i prepoznavanje različitih tehnika propagande, a tu su i upute po kojima učenici mogu snimiti vlastiti propagandni film
Piše: Ana Dokler
U partnerstvu s Veleposlanstvom Kraljevine Švedske, u sklopu Dana medijske pismenosti 2019. Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili su prevedene i prilagođene edukativne materijale “Fake ≠ fact: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice“, namijenjene nastavnicima za rad s učenicima srednjih škola.
Materijale su razvili Švedska zaklada za internet, Viralgranskaren (“Virali nadzornik”) – inicijativa za provjeru činjenica pri švedskom listu Metro i Švedsko vijeće za medije, a sastoje se od tri zasebna, ali međusobno povezana dijela.
Prva lekcija bavi se općim pitanjima vezanima uz kritičko vrednovanje izvora i sastoji se od kraćeg predavanja i vježbi za učenike.
Drugi dio je spoj uputa i vježbi te se pobliže bavi temom propagande u odnosu na kritičko vrednovanje izvora. U trećem dijelu su detaljne upute po kojima učenici mogu snimiti vlastiti propagandni film.
Možete sa svojim učenicima obraditi sve tri lekcije, ili odabrati jednu, ili dvije te ih prilagoditi svojim potrebama.
Materijali sadrže priručnik za nastavnike, plakat za učionicu, uvodni video te dvije prezentacije o propagandi, koje prate i bilješke za nastavnike, te diplomu za učenike.
Preuzmite materijale Fake ≠ fact: uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice