U Sarajevu je 21. i 22. rujna 2017. održana konferencija Media Meets Literacy na kojoj su sudjelovali brojni europski i svjetski stručnjaci te raspravljali o ulozi medijske pismenosti u ‘post-truth’ eri
Piše: Ana Dokler
Lažne vijesti, dezinformacije i propaganda, odnosno medijska pismenost i kritičko promišljanje kao zaštita od njihovog utjecaja bile su glavne teme konferencije Media Meets Literacy, koja je prošlog tjedna u Sarajevu okupila neke od vodećih europskih i svjetskih stručnjaka za medijsku pismenost.
Ključne vještine za ‘post-truth’ eru: kako prepoznati lažne vijesti
Konferencija u organizaciji Zaklade Evens, vodećeg promotora medijske pismenosti u Europskoj uniji, održana je 21. i 22. rujna, a prethodio joj je dvodnevni seminar o suvremenoj propagandi Propaganda Lab, pod vodstvom priznate američke stručnjakinje Renee Hobbs, profesorice na Sveučilištu u Rhode Islandu, i Igora Kanižaja, docenta na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i potpredsjednika Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Igor Kanižaj je na konferenciji predstavio i projekt Djeca medija te sudjelovao na radionici o mobilnom novinarstvu i u zaključnoj diskusiji konferencije.
Uz njega je, među 70 predavača iz 22 europske zemlje te SAD-a i Kanade, bilo još troje medijskih stručnjaka iz Hrvatske:
Tena Perišin, izvanredna profesorica na Fakultetu političkih znanosti i voditeljica projekta Televizija Student, održala je predavanje o projektu Reporting Refugees te također sudjelovala na radionici o treninzima mobilnog novinarstva, po uzoru na besplatni internetski tečaj iz projekta Y-NEX.
Boris Bakal iz udruge Bacači sjenki predstavio je interdisciplinarnu filmsku radionicu Frooom! i sudjelovao u raspravi o budućnosti medijske pismenosti, a Nensi Blažević, novinarka i voditeljica na televiziji Al Jazeera Balkans, vodila je cijelu konferenciju i moderirala panel diskusiju o lažnim vjestima kao prijetnji demokraciji.
Budući da učinkovit razvoj medijske pismenosti i kritičkog mišljenja zahtijeva multidisciplinarni pristup, cilj konferencije bio je osnažiti dijalog, suradnju i partnerstvo među među obrazovnim i medijskim sektorom, kao i drugim relevantnim dionicima, uključujući organizacije civilnog društva i organizacije mladih.
U tom smislu Zaklada Evens ističe važnost neformalnog obrazovanja pa je u Sarajevu organizirana i svečana dodjela nagrada za najbolje projekte medijske pismenosti u Europi. Glavnu nagradu osvojila je talijanska udruga ZaLab s projektom “Otherness” koji o medijskoj pismenosti obrazuje migrante u Italiji, dok je posebnu nagradu međunarodnog žirija dobio hrvatski projekt “Djeca medija” Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Djeca medija: volonteri koji potiču medijsku pismenost u hrvatskim školama
Partneri Zaklade Evens u organizaciji ove konferencije bili su Europska komisija, Mediacentar Sarajevo i Zaklada Konrada Adenauera.
Foto: Imrana Kapetanović