Agencija za elektroničke medije sljedeće će godine sufinancirati projekte medijske pismenosti s ukupno 54.000 eura, a za pojedini projekt može se dobiti od 1.000 do 6.000 eura. Prijave na javni poziv otvorene su do 20. siječnja 2025.

Izvor: Agencija za elektroničke medije

Na internetskim stranicama Agencije za elektroničke medije objavljen je Javni poziv za sufinanciranje projekata na temu poticanja medijske pismenosti za 2025.

Predmet ovog Javnog poziva je prikupljanje ponuda za sufinanciranje pripreme i izrade edukacijskih materijala na raznovrsnim platformama, projekata, manifestacija, seminara, konferencija, radionica, predavanja ili istraživanja čija bi tema bila medijska pismenost,  razvoj i osvještavanje njene važnosti, kao i s njome povezana područja i projekti.

Projekti su namijenjeni zadovoljavanju javnog interesa za koje su osigurana financijska sredstva u proračunu Agencije za elektroničke medije za 2025. u visini od 54.000 eura. Najviši iznos koji se može dobiti za pojedini projekt iznosi 6.000 eura u jednoj godini, a najmanji iznos je 1.000 eura.

Svrha sufinanciranja je jačanje i razvoj vještina medijske pismenosti građana, razvoj edukacijskih materijala i programa na raznovrsnim platformama te osvješćivanje javnosti o važnosti medijske pismenosti.

Obrazovni materijali za preuzimanje

Pravo podnošenja prijave imaju svi fakulteti, instituti, obrazovne ustanove, knjižnice, udruge i ostale pravne osobe, osim trgovačkih društava, koje razvijaju i rade projekte vezane uz medijsku pismenost.

Prijaviti se mogu projekti koji će se finalizirati do 31. prosinca 2025. , a ako se radi o projektu koji traje dulje od godine dana ponuditelj u ponudi treba to i  naznačiti. Dobivanje sredstava u jednoj godini ne podrazumijeva obavezno odobravanje sredstava i za sljedeću godinu, već ovisi o procjeni na evaluaciji.

Pri ocjenjivanju podnesenih prijava vrednovat će se sljedeći kriteriji:

  • Kvaliteta – tema i sadržaj prijave, povezanost s konceptom medijske pismenosti i medijskog obrazovanja – prepoznavanje, analiza i rješavanje konkretnog problema/potrebe, razumijevanje aktualnih trendova i društvenih potreba, kvaliteta predloženog projekta i predloženih aktivnosti
  • Ciljevi i doseg – jasno iskazani ciljevi u samom projektu, razmjer i opseg planiranih aktivnosti kojima se nastoji ostvariti navedeni cilj projekta, njihov doseg, utjecaj na lokalnoj ili nacionalnoj razini, kao i potencijal za učinkovito poboljšanje razine medijske pismenosti i osnaživanje građana vještinama medijske pismenosti.
  • Iskoristivost projekta za edukaciju kroz obrazovni sustav, knjižnice i programe cjeloživotnog obrazovanja i za edukaciju edukatora, razvoj edukacijskih materijala na raznovrsnim platformama i prikladnih radionica za edukatore, građane i ciljane skupine.
  • Ciljane skupine – odabir ciljane skupine građana i način njihov dohvaćanja i širenje dosega, neposredan rad s građanima i ranjivim skupinama
  • Iskustvo predloženog projektnog tima i stručnost – korištenje stručnih i znanstveno utemeljenih resursa (organizacije, znanstveni i edukativni materijali, stručnjaci…).
  • Suradnja i umreženost – suradnja, koordinacija i/ili partnerstvo s drugim dionicima.

Krajnji rok za podnošenje prijava je 20. siječnja 2025. u 12:00, a sve upute i dokumentacija za prijavitelje dostupni su na internetskim stranicama Agencije za elektroničke medije.

Odluku o dodjeli sredstava donijet će Vijeće za elektroničke medije na prijedlog Povjerenstva za ocjenjivanje u roku 75 dana od dana zaprimanja prijava. Odluka će biti objavljena na internetskim stranicama Agencije za elektroničke medije.

Foto: Ivan Samkov, Pexels

Smjernice za uspješno provođenje projekata medijske pismenosti