Istraživanje utvrdilo da većina influencera zavarava pratitelje
Istraživanje Europske komisije i nacionalnih tijela za zaštitu potrošača pokazalo je da influenceri na društvenim mrežama u većini slučajeva ne označavaju svoje komercijalne sadržaje, čime svoje pratitelje mogu dovesti u zabludu
I predškolci trebaju (kroz igru) učiti o oglasima
Kako biste djecu u vrtiću osvijestili o utjecaju oglasa i potaknuli ih na kritički odnos prema njima, možete provesti aktivnost u kojoj djeca osmišljavaju i crtaju, odnosno snimaju svoj oglas za neko voće ili povrće
Utjecaj digitalnog marketinga na djecu i mlade u Hrvatskoj
Anketa o utjecaju digitalnog marketinga na dječja prava na internetu, provedena u sklopu suradnje UNICEF-a i HURA!-e, pokazala je da većina djece u Hrvatskoj profil na društenoj mreži otvori prije nego što prijeđe dobnu granicu od 13 godina
Influenceri i prikriveno oglašavanje: 3 zadatka za učenike
Proučite s učenicima zakonske tekstove o oglašavanju i prikrivenom oglašavanju te ih potaknite da na profililima influencera koje prate potraže primjere prikrivenog oglašavanja
Video lekcija: Oglasi oko nas
Učiteljica razredne nastave Josipa Blagus pripremila je video lekciju i radni listić za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole, s ciljem poticanja kritičkog promišljanja o oglasima i drugim medijskim sadržajima
9 pitanja za prepoznavanje seksizma u oglasima
Sadrži li oglas seksualne aluzije koje nemaju nikakve veze s proizvodom? Sugerira li oglas da se žene ili muškarci mogu kupiti poput proizvoda? Prikazuje li oglašavanje stereotipnu sliku spolova? Ovo su neka od pitanja za procjenu je li neki oglas seksistički, iz njemačkog vodiča “Sexsism shouldn’t sell”
Prikriveno oglašavanje u časopisima za mlade
Časopisi obično imaju rubrike u kojima promoviraju određene proizvode, ali u pravilu bez jasnog navođenja da je riječ o oglasima, a prikriveni oglasi mogu se naći i u tekstovima. Analizirajte s učenicima glavne modele prikrivenih oglasa u časopisima za mlade
Plasman proizvoda u popularnim TV emisijima
Pokažite učenicima isječak iz neke od popularnih emisija, kao što su Supertalent, Zvjezdice, Hrvatska traži zvijezdu, Tvoje lice zvuči poznato, The Voice, ili Ples sa zvijezdama. Objasnite im što je plasman proizvoda, tražite da ga prepoznaju u isječku i potaknite raspravu o ovoj vrsti oglašavanja
Kako prepoznati plasman proizvoda u objavama na Youtubeu
U zadatku iz naših nastavnih materijala o prikrivenom oglašavanju, učenici analiziraju objavu nekoga od poznatih hrvatskih Youtubera te uče prepoznati plasman proizvoda
Stereotipi u oglasima mogu ograničiti izbore i aspiracije djece i mladih
Muškarci koji rade sitne popravke po kući i žene koje brinu o djeci – samo su neki od stereotipa kojima smo svakodnevno izloženi putem oglasa. Korištenje štetnih stereotipa u oglasima odnedavno je zabranjeno u Ujedinjenom Kraljevstvu
Primjećujete li prikriveno oglašavanje i plasman proizvoda u medijima?
Kada glumci, prezenteri i voditelji u programu elektroničkih medija koriste neki proizvod, to najčešće nije slučajno, a najviše prikrivenih oglasa možete očekivati u najpopularnijim programima i u najgledanijim terminima
Viralni video za zabavnu lekciju iz medijske pismenosti
Video u kojem mala svinja od utapanja spašava kozlića objavljen je krajem 2012. i brzo se proširio internetom i društvenim mrežama. Samo na Youtubeu pogledalo ga je više od 10 milijuna ljudi
Zadatak za djecu i roditelje: Prikriveno oglašavanje u dnevnim novinama
Učenicima zadajte zadatak da zajedno s roditeljima prolistaju priloge dnevnih novina koji se izdaju subotom ili nedjeljom te pronađu svaki oglas koji izgleda kao novinarski tekst
Dva zadatka uz koje će djeca osvijestiti koliko su izložena reklamama
Gledanje filma na televiziji, kao i put do škole mogu biti odlične prilike da djeca osvijeste količinu reklama kojima su svakodnevno izložena i da počnu kritički razmišljati o njihovu sadržaju
Pozitivne i negativne strane oglašavanja
Oglašavanje ima dva temeljna cilja: informirati i nagovoriti na određeno ponašanje. Zbog te svoje funkcije, oglašavanje uz negativne strane može imati i pozitivan učinak na više područja
Djeca i oglašavanje: što se smije, a što ne?
U Hrvatskoj, kao i u svijetu, postoji niz zakona čije odredbe štite djecu u oglašavanju zbog njihove lakovjernosti i nedostatka životnog iskustva te moguće povrede roditeljskog autoriteta
Ima li u dječjem programu mjesta za oglase?
Zagovornici dječjih i potrošačkih prava protive se nastojanjima velikih američkih medijskih kuća, poput Disneya, Foxa i CBS-a, da se smanje ograničenja oglašavanja u dječjim televizijskim programima
Zelena je umirujuća, crvena uzbudljiva… Značaj boja u oglašavanju
Izbor boje za proizvod, identitet proizvoda ili ambalažu može snažno utjecati na osjećaje potrošača, a nekad se nametne i kao element identifikacije proizvoda. Iz knjige ‘Odgovorno oglašavanje’ prenosimo vam odlomak o kućnoj ili zaštitnoj boji
Etički izazovi u oglašavanju prehrambenih proizvoda djeci
Oglašavanje prehrambenih proizvoda djeci prepoznato je kao čimbenik rizika za razvoj debljine u djece, piše Maja Lang Morović iz Službe za promicanje zdravlja Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
Zaštita djece i mladih od negativnih utjecaja oglašavanja
Zakonom i drugim propisima zabranjuje se i ograničava oglašavanje i tržišna komunikacija za niz proizvoda i usluga pa se, primjerice, kod oglašavanja alkoholnih pića ne smije povezivati konzumiranje alkohola s poboljšanim fizičkim stanjem ili vožnjom
Koja je razlika između reklama i oglasa?
Objašnjenja pojmova reklama, propaganda, promidžba i oglašavanje prenosimo iz knjige Odgovorno oglašavanje
Dijete želi svaku igračku iz reklame
Psihologinja Hana Hrpka savjetuje kako reagirati kad dijete izražava želju za svakom igračkom koju vidi na reklami i ljuti se i plače kad mu roditelji kažu da je ne može dobiti
Oglašavanje u Hrvatskoj od svojih početaka do danas
Saznajte kada su nastali neki naši još uvijek popularni brendovi i pred kojim se izazovima oglašavanje nalazi danas. Iz knjige ‘Odgovorno oglašavanje’ donosimo vam pregled razvoja oglašavanja, tržišnog komuniciranja i marketinga u Hrvatskoj
Reklame određuju što će djeca željeti za Božić
Više od polovice novca uloženog u oglašavanje igračaka potroši se tijekom listopada, studenog i prosinca, a utjecaj oglasa jači je što su djeca mlađa
Znaju li djeca što su oglasi?
Istraživanja pokazuju kako djeca tek između 7. i 9. godine života počinju razumjeti namjeru reklamnih poruka da potakne na kupnju
Je li djeci mjesto na predizbornim skupovima i u oglasima političara?
Na koje se sve načine djeca koriste u političkim kampanjama i s kojim ciljem, krše li se pritom dječja prava te kako to može utjecati na njihov razvoj?
Reklame mogu ugroziti samopoštovanje, kreativnost pa čak i zdravlje
Temeljna tehnika reklama jest uvjeravanje kako su određeni proizvodi nužni da bi dijete bilo sretno, zdravo, veselo, lijepo, popularno, omiljeno
Kako djeca doživljavaju televiziju i kako oglašivači to iskorištavaju
Djeca vjeruju kako je proizvod upravo onakav kakav je prikazan na televiziji i teško im je zamisliti pravu veličinu igračke ili količinu nekog proizvoda koji na ekranu može biti jako predimenzioniran ili prikazan puno privlačnijim nego što jest
Otkud na Jupiteru hrenovke?
Pročitajte kako je jedna mama svom sinu objasnila što su reklame i kako nastaju te zbog čega često nemaju puno veze sa stvarnošću
Odgoj malih potrošača: Kako reklame djeluju na djecu predškolske dobi?
Do dobi od 5 do 6 godina djeca već jako dobro razviju “umjetnost nagovaranja” i često su vrlo utjecajna na odluke o kupovini svojih roditelja, teta, baka i djedova