Dječji vrtići, osnovne i srednje škole, fakulteti, knjižnice, kina, mediji, udruge i druge ustanove mogu se i ove godine uključiti u Dane medijske pismenosti i organizirati predavanja, radionice i druge aktivnosti uživo, ili putem interneta
Piše: Ana Dokler
Dani medijske pismenosti ove se godine održavaju od 24. do 30. travnja. Riječ je o šestom izdanju projekta koji su pokrenuli Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, a provodi se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ciljevi projekta su osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana, posebice djece i mladih vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju brojnih društvenih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti, te podrška odgojiteljima i nastavnicima razvojem materijala za medijsko obrazovanje.
Od 2018. do 2022. godine Dani medijske pismenosti uključili su više od 72 tisuće djece, adolescenata i odraslih u više od 1250 događanja. Objavljena su ukupno 52 edukativna materijala – 20 videolekcija i 32 priručnika – koji su s portala medijskapismenost.hr preuzeti više od 850 tisuća puta. Rekordni rezultati 5. Dana medijske pismenosti, održanih 2022., uključuju 558 događanja s više od 1500 aktivnosti diljem Hrvatske, kroz koje se više od 33 tisuće suodionika, uključujući 27 802 djece i mladih, bavilo razvojem vještina medijske pismenosti.
Rezultati Dana medijske pismenosti: 558 događanja s više od 33 000 sudionika
Ove godine slogan Dana medijske pismenosti je “U ravnoteži – online i offline” i fokus će biti na utjecaju medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, na problemu dezinformacija te važnosti kritičkog promišljanja i medijskog obrazovanja.
Pozivamo sve dječje vrtiće, osnovne i srednje škole, fakultete, knjižnice, kina, medije, udruge i druge ustanove da se i ove godine uključe u Dane medijske pismenosti i organiziraju predavanja, radionice, panel diskusije, filmske projekcije i druge aktivnosti s ciljem učenja o medijima i promicanja medijske pismenosti – uživo, ili putem interneta.
Događaji se mogu održati u tjednu Dana medijske pismenosti – od 24. do 30. travnja, ali i u tjednima prije i poslije toga.
Temu i način na koji će se njome baviti organizatori pojedninih događaja mogu odabrati sami, a za sate medijske pismenosti ili radionice u dječjim vrtićima, osnovnim ili srednjim školama, kao i u knjižnicama i udrugama, mogu se korisiti i naši obrazovni materijali i videolekcije.
Ako organizirate neki događaj ili aktivnost povodom 6. Dana medijske pismenosti, molimo vas da nas o tome obavijestite putem obrasca “Prijavite svoj događaj“, kako bismo ga mogli najaviti u Rasporedu događanja na portalu medijskapismenost.hr. Prijave će biti otvorene do 14. svibnja.
Svi organizatori događaja će naknadno dobiti evaluacijski upitnik te nakon toga i potvrdu o sudjelovanju u Danima medijske pismenosti.
Prijavite svoj događaj povodom 6. Dana medijske pismenosti