Hrvatska radiotelevizija prva je ugostila jednu od ukupno 100 skupina učenika prijavljenih za sudjelovanje na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ koje se i ove godine održavaju u sklopu Dana medijske pismenosti
Piše: Irena Domitrović
Ovog tjedna krenule su radionice “Djeca upoznaju medije”, koje se u sklopu 2. Dana medijske pismenosti održavaju u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu. Cilj je radionica omogućiti djeci i mladima da izravno od medijskih profesionalaca saznaju kako funkcioniraju mediji i kako se stvaraju medijski sadržaji, kako bi mogli lakše o njima kritički promišljati.
Prošle je godine na takvim radionicama sudjelovalo gotovo tisuću učenika i poslije ih je 98% izjavilo da su naučili nešto novo o medijskoj pismenosti, a većina ih je izrazila i želju da se ovakve radionice nastave održavati svake godine.
Kako je 974 učenika iz cijele Hrvatske o medijima učilo u medijima
Prva radionica ove godine održana je na Hrvatskoj radioteleviziji u Zagrebu.
Tajne novinarskog zanata
Što radi urednik, što novinar i tko je onda u cijeloj toj priči voditelj vijesti, od kuda dolaze informacije o vremenskoj prognozi, hoće li biti sunčano u travnju, koliko sati u danu novinari rade i tko odlučuje koji će se crtići puštati na televiziji, samo su neka od pitanja koje su učenice iz Osnovne škole Rapska postavile na radionici. Predavači s HRT Akademije pokazali su koliko je novinarski posao kompliciran služeći se aktualnim primjerima i anegdotama svojih kolega, a zauzvrat su dobili pregršt zanimljivih pitanja vezanih uz svoju struku i rad televizije.
“A što ako vi ne stignete doći nekamo i snimiti neki događaj, ili vam se kamera pokvari, kako onda izvijestite o tome?”, jedno je od mnogih postavljenih pitanja. “Profesionalna kolegijalnost”, objasnio je zainteresiranim učenicama Darko Flajpan iz HRT Akademije, kako bi bolje shvatile da je svim novinarima cilj informirati svoju publiku te da u nastojanjima da to i naprave ponekad moraju tražiti pomoć svojih kolega iz drugih medijskih kuća.
Osim predavanja o televiziji, za učenike je na HRT-u pripremljeno i predavanje o novim medijima, a jedan od zadataka koji je oduševio učenice iz prve skupine bila je izrada sigurne lozinke za korisničke račune. Uz to, učile su kako snimati pametnim telefonom, što danas i profesionalni novinari dosta često rade. Flajpan je učenicama pokazao i nekoliko trikova kako umiriti ruku kojom drže mobitel i što sve napraviti da zvuk na snimci bude što kvalitetniji.
A za kraj vremenska prognoza
Zadnji dio radionice “Djeca upoznaju medije” odvio se u redakciji Zagrebačke panorame te u obilasku studija. Od urednika Zagrebačke panorame Hrvoja Redera učenice su saznale što sve on kao urednik mora napraviti da bi se emisija realizirala te s kojim se sve izazovima svakodnevno susreće. Kada ih je poveo u obilazak obližnjih studija, u jednom od njih naletjeli su i na Zorana Vakulu, poznatog meteorologa kojeg su obasule pitanjima o vremenskoj prognozi i njegovom poslu.
Učenice Nina i Iva koje su sudjelovale u prvoj radionici istaknule su kako smatraju da bi se svi trebali barem jednom prijaviti na ovaj tip radionice jer su puno toga naučile, vidjele i dobro se zabavile. “Ova radionica jako je poučna jer nikad ne znaš što se skriva iza ekrana, a kad sve to saznaš, onda ti je puno zanimljivije gledati televiziju“, zaključila je Iva.
Radionice “Djeca upoznaju medije” nastavljaju se do polovice travnja, a osim Prisavlja, skupine učenika ugostit će i HRT-ovi centri Osijek, Rijeka, Pula, Split i Zadar, kao i druge medijske kuće u tim gradovima. Prijave za sudjelovanje na radionicama trajale su od 5. do 19. veljače i u tom se razdoblju prijavilo ukupno 100 skupina učenika od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole.
Dane medijske pismenosti, koji se ove godine održavaju drugi put, od 8. do 12 travnja, organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, a cijeli projekt provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.
Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.
Filmski natječaj za djecu i mlade: Poštujem sebe i druge u medijma