Više od 37 tisuća građana, prvenstveno djece i mladih, učilo je o medijima na više od 700 događanja organiziranih ovog proljeća diljem Hrvatske u sklopu sedmih Dana medijske pismenosti

 

Sedmi Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a okupili su velik broj građana. U više od 700 događanja u 185 gradova i mjesta u svim županijama uključilo se više od 37 tisuća sudionika, uglavnom djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara. Radionice, predavanja, projekcije, predstave i panel-razgovori u fokusu su imali teme kao što su razvoj kritičkog mišljenja, umjetna inteligencija i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih. Dani medijske pismenosti održani su i ove godine pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

U Dane medijske pismenosti uključilo se više od 460 osnovnih i srednjih škola i vrtića, a za organizaciju radionica i predavanja korišteno je i preko 70 obrazovnih materijala, video-predavanja i kvizova koji su dostupni na portalu medijskapismenost.hr. U vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama ovi se obrazovni materijali koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine, a do sada su preuzeti više od milijun puta. Ove godine objavljen je novi priručnik za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama “Umjetna inteligencija u obrazovanju te edukativni video o umjetnoj inteligenciji i alatima kao što je ChatGPT, namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima.

Obrazovni materijali za preuzimanje

Na filmski natječaj koji se u sklopu Dana medijske pismenosti organizira u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom pristiglo je 48 filmova, a tema je ove godine bila “Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima“. Pobjedu je u osnovnoškolskoj kategoriji odnio film “Karlo i čupavo čudovište” filmske družine Anigami iz OŠ Dragutina Tadijanovića iz Zagreba, a u srednjoškolskoj kategoriji pobijedio je film Elektrostrojarske škole Varaždin “Glas iz sjene”.

U prepunoj dvorani na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, u suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Švedske, u sklopu Dana medijske pismenosti organiziran je i tematski skup posvećen problemu dezinformacija “Kome vjerovati.

Više od 1400 učenika osnovnih i srednjih škola pogledalo je predstavu “Mreža” Teatra Tirena na ukupno sedam izvedbi koje su u Koprivnici, Petrinji, Zaboku i Ivanić-Gradu, organizirali Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s tamošnjim školama i pučkim otvorenim učilištima. Predstava poziva na kritičko razmišljanje o brojnim temama vezanima uz korištenje interneta i društvenih mreža, kao što su influenceri, trolovi, govor mržnje, cyberbullying, opasni izazovi, lažne vijesti i posljedice prekomjernog korištenja društvenih mreža.

Kao jedna od posljednjih ovogodišnjih aktivnosti u sklopu Dana medijske pismenosti, na radiju Yammat FM uživo je emitirana emisija u kojoj je devetero srednjoškolaca otvoreno govorilo o medijima i društvenim mrežama, politici i izborima, obrazovanju i mnogim drugim, njima bitnim temama.

Klinci su dobro: glasovi mladih na radiju Yammat FM

“Tehnološki napredak posljednjih je godina gotovo u potpunosti promijenio medijsko i komunikacijsko okruženje te način na koji se danas informiramo. Ubrzani razvoj umjetne inteligencije dodatni je izazov u zaštiti od manipulacija i dezinformacija. Svijest o tome široko je prisutna, što potvrđuje i sve veći interes za medijsko obrazovanje. Iz u godine u godinu Dani medijske pismenosti bilježe sve veći broj sudionika i aktivnosti. Deseci tisuća građana, djece i mladih, te brojne obrazovne ustanove koje u njima sudjeluju potvrđuju nužnost još snažnije integracije medijskog obrazovanja u naš školski sustav“, rekao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

“Izniman interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za obrazovne materijale i poučavanje djece vještinama medijske pismenosti velik su nam vjetar u leđa za pripremu sljedećih Dana medijske pismenosti. Istraživanja nam pokazuju da su djeca već u osnovnoškolskoj dobi svjesna utjecaja medija na njihov život, a toga su svjesni i roditelji, odgojitelji i učitelji. Djeca i mladi trebaju podršku odraslih, i zato je važno da im osiguramo prilike za učenje o medijima, kao i razvoj vještina iz područja medijske pismenosti”, kazala je Ana Dautović, v. d. predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Podršku u koordinaciji dijela događanja u sklopu sedmih Dana medijske pismenosti osigurala je Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.

DANI MEDIJSKE PISMENOSTI 2024.

Dane medijske pismenosti pokrenuli su 2018. godine Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku kako bi educirali i informirali djecu, roditelje, odgojitelje i nastavnike na području medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti platforma su za suradnju i razvoj projekata medijske pismenosti te podršku edukatorima razvojem materijala za medijsko obrazovanje, a provode se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja. Od 2018. do 2024. godine Dani medijske pismenosti uključili su više od 137 tisuća djece, mladih i odraslih u više od 2500 događanja.