Povodom 2. Dana medijske pismenosti, koji će se održati od 8. do 12. travnja 2019., pozivamo knjižnice, vrtiće, škole, udruge i druge ustanove da se prijave kako bismo im poslali tiskane primjerke knjižica ‘Djeca i mediji’ i ‘Slikovnica o medijima’
Piše: Ana Dokler
Povodom 1. Dana medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku prošle su godine tiskali dvije publikacije: “Djeca i mediji – knjižica za roditelje i skrbnike” i “Slikovnica o medijima – medijska pismenost za najmlađe”. Kako bi bile dostupne što većem broju djece, odnosno roditelja, odgojitelja, nastavnika i drugih stručnjaka koji rade s djecom, slali smo ih u knjižnice, dječje vrtiće, škole, udruge i druge ustanove koje su se za to prijavile putem portala medijskapismenost.hr. Tako su publikacije tijekom i neposredno nakon Dana medijske pismenosti poslane u ukupno 399 ustanova, a i poslije smo često za njih dobivali upite.
Obje su publikacije cijelo vrijeme dostupne na portalu za preuzimanje u elektroničkom obliku, a za 2. Dane medijske pismenosti radimo dotisak te ponovno pozivamo knjižnice, vrtiće, škole, udruge i druge ustanove da se prijave putem obrasca kako bismo im poslali pakete tiskanih primjeraka knjižica i slikovnica.
Prijave za publikacije bit će otvorene do 20. ožujka 2019. u podne.
Knjižica za roditelje i skrbnike “Djeca i mediji” prevedena je i prilagođena verzija istoimene publikacije finskog Nacionalnog audiovizualnog instituta (KAVI). Riječ je o sažetom vodiču za korištenje medija u obitelji, koji roditeljima i skrbnicima skreće pažnju na ključne teme za razmišljanje i razgovar s djecom. To su, među ostalim, održavanje ravnoteže između vremena uz medije i drugih aktivnosti, važnost obraćanja pažnje na dobne oznake na filmovima, televizijskim programima i videoigrama, sigurno korištenje interneta, društvenih mreža i aplikacija te razvoj kritičke medijske pismenosti kod djece.
Preuzmite knjižicu sa savjetima za korištenje medija u obitelji
“Slikovnica o medijima – medijska pismenost za najmlađe” prva je hrvatska slikovnica o medijskoj pismenosti, namijenjena djeci, roditeljima, skrbnicima i odgajateljima. Uz vodstvo odraslih, djeca uz ovu slikovnicu kroz igru mogu usvojiti jednu od prvih lekcija medijske pismenosti – onu o razlici između svijeta medija i stvarnog svijeta. Autorica slikovnice je Alma Čakmazović, stručnjakinja za medijsku pismenost, marketing i komunikacije; ilustracije je izradila ilustratorica i animatorica Petra Zlonoga, a dizajn Branimir Lazanja.
Zbog interesa iz drugih zemalja, slikovnica je nedavno prevedena na engleski te je sada i u toj verziji dostupna za preuzimanje u elektroničkom obliku.