Obiteljska komedija ‘Sihja, vila buntovnica‘ donosi fantastičnu priču o nekonvencionalnoj vili i ekscentričnom dječaku koji zajedno svladavaju vlastite strahove i prepreke kako bi spasili prirodu
Pripremila: Ana Dokler
13. Festival prava djece održava se u listopadu i studenom, u organizaciji Udruge za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator i partnerstvu s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Uredom pravobraniteljice za djecu i Hrvatskim filmskim savezom.
Otvoren 13. Festival prava djece s filmovima dostupnima online
Pored programa za škole, u kojem na školskim projekcijama (sada online) osnovnoškolci i srednjoškolci gledaju filmove koje su snimili njihovi vršnjaci, Festival ima i poseban program pod nazivom Dobre vibracije, namijenjen obiteljima.
Cilj ovog programa je potaknuti obiteljska druženja i razgovore uz kvalitetne filmove vrhunske europske produkcije, koji se tijekom listopada prikazuju na HRT-u. Kao i svi ostali filmovi s Festivala prava djece, koji je još uvijek jedini u potpunosti inkluzivni festival u Hrvatskoj, i filmovi iz programa Dobre vibracije prilagođeni su osobama s oštećenjima vida i sluha, što znači da imaju prilagođene titlove, odnosno audiodeskripciju.
Tako je prošlog vikenda na HRT3 prikazan njemački obiteljski film Rocca mijenja svijet, a ovog vikenda na programu je Sihja, vila buntovnica, fantastična priča o nekonvencionalnoj vili i ekscentričnom dječaku koji zajedno svladavaju vlastite strahove i prepreke kako bi spasili prirodu. Ova obiteljska komedija redateljice Marje Pyykkö, nastala u finsko-nizozemsko-norveškoj produkciji, preporučuje se za gledanje s djecom od 8 godina nadalje.
Možete je pogledati na HRT3 u subotu, 23. listopada u 14.30 s prilagođenim podnaslovima te u nedjelju 24. listopada u 11 sati s audiodeskripcijom.
S internetske stranice Festivala prava djece prenosimo vam sinopsis filma i prijedloge za razgovor s djecom nakon gledanja:
Sihja je mlada, dražesna i pomalo neobuzdana vila koja napušta svoj šumski dom. U gradu upoznaje novog prijatelja – osjetljivog dječaka Alfreda. Sihji se sviđaju novootkriveni urbani oblici i uredne navike ljudskih bića. Alfred i Sihja se vrlo brzo zbliže. Zajedno uživaju u zabavi, sve dok se jednoga dana na gradskim ulicama ne pojave mrtve ptice, a mogući je krivac smrdljiva tvornica gnojiva. Kada Sihja otkrije svoje nekontrolirane vilinske moći, ljudi je počinju izbjegavati, a ona s Alfredom ipak mora otkriti što to prijeti prirodi. Svojom hrabrom i pametnom istragom uspijevaju spriječiti ekološku katastrofu. Zahvaljujući Alfredu, Sihja nauči kako vladati svojim moćima i kako se ispričati, a Alfred stekne hrabrost da se zauzme za sebe.
Nakon filma razgovarajte s djecom o glavnim temama i problemima
- Sihja i Alfred potpuno su drugačiji. Sihja je direktna, pričljiva i otvorena vila, dok je Alfred pristojan, samozatajan i povučen dječak. Bez obzira na njihove različitosti, oni se jako lijepo slažu, pomažu i uče jedno od drugog kroz cijeli film. Alfred pomaže Sihji da nauči kontrolirati svoje supermoći, a Sihja Alfredu da postane hrabriji i da se zauzme za sebe. Razgovarajte s djecom o važnosti prihvaćanja različitosti. Iako su sličnosti te koje nas najčešće povezuju, različitosti nas obogaćuju i jako su nam važne upravo zbog toga.
- Dolaskom u ljudski svijet, vila Sihja se morala naučiti ponašati kao sva ostala ljudska djeca. Unatoč njezinom novom imidžu i trudu, Sihja se nije baš najbolje uspjela uklopiti u novu sredinu što je prouzročilo mnoštvo problema, osobito Alfredu. Kako bi postala pristojna, draga i lijepa djevojčica, Sihja je odlučila popiti Mirakulaus. Prokomentirajte ovaj Sihijin postupak. Njime je dovela u opasnost sebe, ali i Alfreda. Potaknite djecu da sama istaknu opasnosti Sihijinog ponašanja i da nauče prepoznati njegove posljedice.
- Mirakulaus je sprej s pesticidima koji sve ružno i nepotrebno pretvara u lijepo i privlačno. Tako ruže nakon prskanja imaju privid savršenstva – više nemaju trnje, a listovi ugrize kukaca. Sve je “savršeno”. Sihja i Alfred s vremenom otkrivaju kako je Mirakulaus otrov za prirodu, životinje, ali i ljude. Razgovarajte s djecom o tome mora li nešto nužno biti lijepo da bi bilo dobro, ili ružno da bi bilo loše. Povežite sličnosti filma sa situacijama iz svakodnevnog života. Na primjer, zašto su jabuke u dućanima tako “lijepe”, a one u bakinom vrtu “ružne”.
Saznajte više o Festivalu prava djece