Film #STOPCYBERBULLYINGU Dramsko-medijske skupine Osnovne škole Dragalić, koji je dio programa 13. Festivala prava djece, pokazuje kako negativni komentari i uvrede na društvenim mrežama i u online komunikaciji djeluju na djecu i mlade
Piše: Ana Dokler
Dječji žiri 13. Festivala prava djece među filmovima koji su dio programa “Školski objektiv“, namijenjenog osnovnim školama, trebao je odabrati film koji najbolje opisuje stanje djece i mladih u Hrvatskoj danas i teme koje ih muče.
Članice Dječjeg žirija – Corina Kovačić iz Male Subotice, Emma Sofia Pereira iz Zagreba i Petra Kušec iz Svetog Petra Orehovca odabrale su film #STOPCYBERBULLYINGU Dramsko-medijske skupine Osnovne škole Dragalić i to ovako obrazložile: “Film #STOPCYBERBULLYINGU progovara o problemu vršnjačkog zlostavljanja na društvenim mrežama. Autori su korištenjem stop-animacije prikazali kako svi doslovno ‘upijamo’ uvrede. Svatko od nas je barem jednom dobio ružni komentar. Film govori o temi s kojom se susrela većina djece u Hrvatskoj.”
Film je ove godine prikazan i na 59. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, gdje je također osvojio nagradu dječjeg žirija i nagradu stručnog žirija u kategoriji radioničkog filma.
Autori filma #STOPCYBERBULLYINGU – Magdalena Šupica, Gabrijel Šupica, Petra Šupica i Iva Ćorković članovi su Dramsko-medijske skupine koju u njihovoj školi vodi učiteljica Hrvatskog jezika i Informatike Ivana Pivac Tadić.
“Htjeli smo snimati film o nečemu s čime se djeca svakodnevno suočavaju, a mi mislimo da se o tome ne priča dovoljno. Kad smo se odlučili za temu cyberbullyinga, prvo su svi iznosili svoje i ideje i na kraju smo se svi zajedno odlučili za jednu ideju. Zatim smo trebali prikupiti ružne riječi i uvrede i to nam je bilo zaista čudno govoriti u školi pred nastavnicom. S obzirom na to da dramsku skupinu imamo jednom tjedno, malo nam je duže trebalo da snimimo film i da sve zajedno ukomponirano”, ispričala nam je jedna od autorica filma, Iva Ćorković, učenica 8. razreda OŠ Dragalić, koja je sudjelovala i u panelu “Poslušajte nas malo, ako vam je stalo”, kojim je otvoren 13. Festival prava djece.
25 tisuća učenika već je zajedno online na Festivalu prava djece
Iva nam je rekla da joj je drago što će u sklopu Festivala prava djece film pogledati puno osnovnoškolaca u Hrvatskoj i da se tema cyberbullyinga sve više otvara, a poruka koju bi voljela da svi dobiju kroz film glasi: “Razmišljajte o komentaru koji ćete napisati i prihvatite drugačije od sebe jer mi nikad ne znamo kako osoba može primiti naš komentar.”
Kaže nam da se u njezinoj školi na više predmeta razgovaralo o cyberbullingu te misli da bi se dijete koje doživi takvo nasilje svakako nekome trebalo obratiti za pomoć: “Kad djeca imaju nekakav problem, često se povlače u sebe i ne žele reći što ih muči. Ako netko ima takav problem mora razgovarati sa svojim roditeljima, učiteljima i prijateljima. Mora reći što ga muči jer nitko mu neće biti u stanju pomoći ako to ni s kim ne podijeli.”
Priručnik s radionicama koje možete s djecom provoditi kod kuće
Ivana Pivac Tadić, učiteljica Hrvatskog jezika i Informatike i voditeljica Dramsko-medijske skupine OŠ Dragalić ispričala nam je od čega se sastojala njezina uloga mentorice prilikom snimanja filma #STOPCYBERBULLYINGU: “Najprije je trebalo donijeti odluku o snimanju ovakvog filma. Pritom moramo paziti kako i na koji način te u kakvim ulogama prikazujemo djecu. Htjela sam da učenici naprave nešto na što će biti ponosni i kad odrastu. Naravno da je trebalo i filtrirati njihove ideje te omogućiti mjesto za snimanje jer to u našoj maloj školi nije baš jednostavno pa smo na kraju sve stvorili na školskom tavanu. Podrška sam i u tehnici pa sve radimo na osobnom mobitelu i računalu.”
Dramsko-medijska skupina koju vodi ima 13 službenih članova – učenica i učenika od 5. do 8. razreda, no često se u aktivnosti uključe i učenici nižih razreda, kao i učenici putnici, dok čekaju autobus za kući.
“Djeci je potreban medij koji im je blizak, medij u kojem se brzo vidi napravljeno i koji prikazuje teme bliske njima. Filmske su skupine potrebne jer djecu treba naučiti što i na koji način gledati, to ne dolazi spontano, iako se to nama starijima podrazumijeva”, neki su od tazloga zašto Ivana Pivac Tadić smatra da su filmske i medijske skupine u školama važne.
Pitali smo ju i s kojim se izazovima suočava kao voditeljica jedne takve skupine i kakva bi joj podrška dobro došla.”Bilo bi dobro imati bolju metodičku podršku, jer sam ja kao učiteljica Hrvatskoga jezika i Informatike amater u filmskom svijetu. Bilo bi dobro imati nekakvu bazu filmova koju bi svi učitelji koristili u svojim aktivnostima, pogotovo mi koji radimo u malim selima od kojih je prvo kino udaljeno kilometrima. A što se tiče tehničkih materijala, mi smo zasad zadovoljni i svojim mobitelom zalijepljenim na dršku metle na školskom tavanu”, kaže učiteljica iz OŠ Dragalić.