Televizija

Teme o kojima novinari izvještavaju

Za novinare koji prate određeno područje kaže se da su se ‘specijalizirali’ za njega. To može biti vanjska ili unutarnja politika, sudstvo, gospodarstvo, vojska, kultura, sport, zdravstvo, obrazovanje, sport, automobili, ljepota i zdravlje, gastronomija, uređenje doma…

Videovodič kroz medije: Istraživačko novinarstvo

Uz edukativni video koji je u sklopu 6. Dana medijske pismenosti pripremila Nova TV učenici mogu saznati više o istraživačkom novinarstvu, zašto je ono važno i kako izgleda tjedan u redakciji istraživačke emisije Provjereno

Kako napraviti dobar intervju

Ekipa Televizije Student s Fakulteta političkih znanosti pripremila je ovaj video prilog s “trikovima” za vođenje intervjua. Saznajte kakva pitanja postavljati i kakva izbjegavati te na što paziti u neverbalnoj komunikaciji sa sugovornikom

IT ton i njegova uloga u novinarskoj video priči

Uz tekst koji čita novinar i tonske isječke izjava, televizijski prilog potpunim čini ambijentalni zvuk ili IT ton. U Maloj školi medijske pismenosti Televizije Student saznajte što je to IT ton i koje je njegovo mjestu u novinarskoj priči

Specifičnosti televizijskog novinarstva

Dok gledatelji vide samo voditelje u studiju i gotove novinarske priloge, u cijelom procesu sudjeluje velik broj ljudi poput urednika, producenata, redatelja, snimatelja, montažera, realizatora, organizatora, scenografa, kostimografa, šminkera, majstora rasvjete i tona, kamermana, grafičara, tehničara, fonetičara, lektora…

Zbog čega su reality emisije tako popularne?

Ako pogledamo današnje reality emisije, bilo na televiziji, bilo na streaming servisima, možemo vidjeti da se ovaj žanr i dalje drži nekih svojih zakonitosti, tvrdeći kako je riječ o autentičnom sadržaju. Seksualiziranje, korištenje stereotipa, pretjerivanje, dramatičnost – sve su to alati zahvaljujući kojima ove emisije zadržavaju svoju publiku

Videovodič kroz medije: Kako nastaje sportski program

U ovom edukativnom videu koji je pripremila Nova TV sportski reporteri, urednici i voditelji objašnjavaju kako izgleda rad u sportskoj redakciji, kako se biraju teme i pripremaju sportske vijesti, ali i prijenosi utakmica i studijske emisije

Videovodič kroz medije: Jedan dan u informativnom programu

Kako nastaju informativne emisije na televiziji i tko je sve potreban kako bi vijesti došle do gledatelja, saznajte u videovodiču pripremljenom u sklopu 4. Dana medijske pismenosti, kroz koji nas vodi Marija Miholjek, voditeljica Dnevnika Nove TV

Videovodič kroz medije: Kako nastaje vremenska prognoza

Vremenska prognoza nezaobilazan je dio dnevnog informiranja. Kako nastaje, koje znanosti su nužne da bi prognoza bila što točnija i kako izgleda posao meteorologa na televiziji, objašnjava u videu glavni meteorolog HRT-a Zoran Vakula

Kako je korona promijenila naš odnos prema medijima

Pandemija koronavirusa i potreba za fizičkom distancom unijela je niz promjena u naše živote. Mnoge obrasce ponašanja, poput odlaska na posao ili trgovinu na brzinu smo promijenili, a isto se dogodilo i s konzumacijom medijskih sadržaja, osobito načinom na koji tražimo informacije

Novinarski leksikon: Videonovinar

Videonovinar je novinar koji je vješt i u snimanju i u montaži te može samostalno oblikovati videoprilog. U prilogu Televizije Student videonovinari opisuju svoj rad, opremu koju koriste i otkrivaju trikove za uspješno snimanje

Binge watching: kad ne možemo prestati gledati omiljenu seriju

Novi fenomen koji je potpuno promijenio način gledanja serija postao je moguć zbog televizije na zahtjev i streaming servisa poput Netflixa i HBO-a. Riječ je o višesatnom ili višednevnom gledanju većeg broja epizoda (ili sezona) određene serije, praktički bez većih pauza

Kako se odabiru teme za Dnevnik?

Kako bi zadovoljili potrebe raznovrsne publike, urednici slažu središnje informativne emisije po principu švedskog stola, u kojem nude za svakoga po nešto – saznali su učenici na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ na Novoj TV

Svaki dan u redakciji je drugačiji

Osnovnoškolci i srednjoškolci, koji su sudjelovali na radionicama ‘Djeca upoznaju medije’ na RTL-u, saznali su kako izgleda dnevni ritam televizijske redakcije i što sve rade urednici i voditelji, a učenike Medicinske škole iz Varaždina pitali smo kako zamišljaju idealan TV dnevnik

‘Medijska pismenost traži suradnju i dugoročna ulaganja’

Irska stručnjakinja za medijsku pismenost Martina Chapman smatra da javni mediji mogu imati važnu ulogu u promicanju medijske pismenosti i da bi trebali prije svega osvješćivati ljude i upućivati ih na druge izvore, gdje mogu dobiti pomoć i više informacija

Ima li u dječjem programu mjesta za oglase?

Zagovornici dječjih i potrošačkih prava protive se nastojanjima velikih američkih medijskih kuća, poput Disneya, Foxa i CBS-a, da se smanje ograničenja oglašavanja u dječjim televizijskim programima

Djevojčica je ‘opsjednuta’ sapunicama

Mama se pita je li interes njezine kćeri za sapunicama u trećem razredu osnovne škole pretjeran i može li imati negativne posljedice. Pročitajte odgovor psihologinje Mirande Novak

Znaju li djeca što su oglasi?

Istraživanja pokazuju kako djeca tek između 7. i 9. godine života počinju razumjeti namjeru reklamnih poruka da potakne na kupnju

OBRAZOVNI MATERIJALI

VIDEOLEKCIJE

Infografike

IDEOLOŠKI IZAZOV

ONLINE IGRA

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PIŠITE NAM