Svi filmovi iz festivalskog programa namijenjenog osnovnim i srednjim školama dostupni su za gledanje online pa nastavnici mogu organizirati projekciju za svoje učenike, a uz pomoć nastavnih priprema dodatno obraditi teme koje su filmovi otvorili

 Izvor: Festival prava djece

Ovogodišnji Festival prava djece, 12. po redu, zbog izvanrednih epidemijskih okolnosti održava se tijekom listopada i studenog putem različitih ekrana, i već sada ruši sve dosadašnje rekorde u broju sudionika. Do 26. listopada prijavljeno je više od 18 tisuća učenika za školske projekcije, u 538 skupina: 400 skupina iz osnovnih škola, 133 skupine iz srednjih škola te pet još skupina iz dva debatna kluba, jedne udruge i jednog učeničkog doma.

Odabrani filmovi djece i mladih za 12. Festival prava djece

Ove godine učenici mogu gledati filmove mladih autora na temu mentalnog zdravlja, pandemije, društvenih mreža, prihvaćenosti u društvu i niz drugih tema koji prikazuju svakodnevicu djece i mladih na njima zanimljiv i poticajan način. Kako je Festival prava djece jedini inkluzivan filmski festival u regiji, mogu ga pratiti i djeca s oštećenjima sluha i vida, te je prijavljeno i 160 djece sa senzornim oštećenjima.

“Filmovi koji su bili prikazani dotaknuli su probleme koji muče djecu i mlade, a to je zabrinutost zbog pandemije i posljedica koje ona donosi, narušeni odnosi u obitelji, neprihvaćanje među vršnjacima, nezadovoljstvo vlastitim izgledom itd.  Ponekad je teško organizirati prijevoz, uskladiti raspored sati, uhvatiti slobodna mjesta u dvorani i sve ostalo što organizacija jedne izvanučioničke nastave nosi. Uz ovogodišnju organizaciju naša učionica postala je kino dvorana i mjesto za gledanje i razgovor o izvrsnim filmovima njihovih vršnjaka, podijelila je svoje iskustvo nastavnica iz OŠ dr. Ivana Novaka iz Macinca, Kristinka Vugrinec.

“Učenici su vrlo pažljivo pratili filmove. Pojavila su se i brojna pitanja na koja su željeli dobiti odgovore, a bilo je i filmova od kojih su jednostavno zašutjeli i suosjećali – što je znak da su ih filmovi potaknuli na razmišljanje”, napominje nastavnica.

Poučite djecu kako gledati film

“Budući da naša škola ide po modelu B, to jest jedan tjedan se ide u školu, a drugi se radi online, moj 2. razred ekonomske škole je ovaj tjedan imao online nastavu i filmove smo pogledali svi u isto vrijeme, ali u svojim domovima.  Na platformu Loomen sam stavila upute i nekoliko riječi o samom festivalu, te link pomoću kojeg mogu pogledati filmove. Pisano su mi iznijeli svoje impresije, a sljedeći tjedan ćemo još komentirati i uživo na satu u školi. Genijalno!”, komentirala je jednostavnost pristupu sadržaju nastavnica iz srednje škole Valpovo, gđa Tatjana Andraković.

“Poruke koje su mi napisali u komentarima na Loomenu uglavnom se odnose na to da treba poštovati i voljeti sebe, da bi mogao poštovati i voljeti druge. Niti jedan fakultet nije vrijedan ako nisi sretan. Vidim da su se potpuno uživjeli u filmove, mnogi su ih pogledali i više puta! Neki su i podijelili link svojim prijateljima”, zadovoljna je nastavnica Andraković.

Kako kod djece poticati empatiju? I mediji vam mogu pomoći u tome

 “Online organizacija ovogodišnjeg Festivala i mogućnost da sve škole u Hrvatskoj sudjeluju u programu uz objavljene filmove i nastavnie pripreme na stranici festivalpravadjece.com, pokazuju koliko je velik interes nastavnika i same djece za drugačijim i kreativnim oblikom nastave i koliko djeci treba razgovora, a film je odličan alat”, poručuju iz organizacije Festivala prava djece.

Ove godine su se tako, zbog činjenice da svaka škola može vrlo jednostavno pristupiti sadržaju, bez fizičkog odlaska u lokalne kino dvorane na projekcije, priključile i škole iz gradova koji nemaju kina ili mjesta udaljenih od urbanih središta, kao npr. Rugvica, Križevci, Požega, Sinj, Lepoglava, Ivankovo, Soblinac, Valpovo, Komiža, Medulin, Beletinec, Lipik, Drniš, Rovišće…

Preporučila bih program Festivala kolegama i kolegicama učiteljima hrvatskoga jezika za nastavu medijske kulture, ali i svim učiteljima razrednicima jer su filmovima obuhvaćene mnoge teme o kojima se može učiti i razgovarati na satovima razrednika, jer je film izuzetno pogodan medij za motivaciju učenika. Zahvaljujući stručnim pripremama priloženim uz filmove mogu se osmisliti izvrsni nastavni satovi, a na jednostavan način”, poziva sve nastavnike Kristinka Vugrinec.

Posjetite festivalpravadjece.com i priključite se programu!

Učenje o pravima djece kroz dječje filmsko stvaralaštvo