Sisak od 28. rujna do 1. listopada postaje centar osnovnoškolskog filmskog stvaralaštva – u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Kino kluba Sisak održava se 55. izdanje Revije hrvatskoga filmskog stvaralaštva djece
Izvor: Hrvatski filmski savez
Nakon što se Karlovac nedavno na nekoliko dana preobrazio u centar srednjoškolskog filma, filmsko stvaralaštvo osnovnoškolaca i osnovnoškolki uskoro će privremeno ‘okupirati’ grad Sisak. Od 28. rujna do 1. listopada u Sisku će se u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Kino kluba Sisak održati 55. izdanje Revije hrvatskoga filmskog stvaralaštva djece. Kroz ta će četiri dana osnovnoškolci iz čitave Hrvatske imati jedinstvenu priliku predstaviti svoje filmske radove.
77 filmova u natjecateljskom programu
Ove godine na Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva djece pristigao je rekordan broj prijava, ukupno 292 filma, što je gotovo stotinu filmova više nego prethodne godine. Taj podatak samo potvrđuje važnost ove manifestacije u edukaciji i percepciji, ali i bavljenju filmskom umjetnošću kod najmlađih generacija filmaša.
Članovi selekcijske komisije, montažer Slaven Zečević i redateljica Čejen Černić, u natjecateljski su program uvrstili 77 naslova. Ovogodišnja konkurencija tako uključuje najviše animiranih filmova, njih čak 24, potom 16 dokumentaraca, kao i 17 igranih naslova, sedam filmova snimljenih slobodnim stilom, tri televizijske reportaže te 10 radioničkih filmova. U broju prijavljenih prednjačili su Foto kino video klub Zaprešić s čak 18 naslova, potom Filmsko-kreativni studio VANIMA iz Varaždina sa 17 prijavljenih filmova te Bacači sjenki iz Zagreba s 15 prijavljenih filmova.
‘Kad imaju slobodu, mladi animatori bave se i kontroverznim temamama’
Jedna od najstarijih filmskih manifestacija u Hrvatskoj
Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva djece jedina je manifestacija u Hrvatskoj posvećena isključivo filmskom stvaralaštvu osnovnoškolaca. Jednom godišnje, svaki puta u drugom gradu, okupe se ponajbolji najmlađi hrvatski filmski stvaraoci i njihovi mentori te se u četiri dana Revije na filmskom platnu nađe sam vrh hrvatske osnovnoškolske kinematografije.
Također, Revija je uz 54 dosad održana izdanja i jedna od najstarijih filmskih manifestacija u Hrvatskoj uopće, a važno je napomenuti i da su upravo iz ovog projekta proizašle Filmska revija mladeži i Four River Film Festival u Karlovcu, VAFI – internacionalni festival animiranog filma djece i mladeži u Varaždinu, DUFF – festival filmova djece i mladeži zemalja Mediterana u Dubrovniku, Star Film Fest u Sisku, i mnogi drugi.
Prije same Revije, u Sisku je od 20. do 22. rujna održana Radionica animacije obojene soli – svrha radionice bila je uključivanje osoba s poteškoćama u razvoju s obzirom na to da radionice audiovizualnog stvaralaštva (pogotovo animacije), izuzev kreativnog imaju i terapeutski učinak. Voditeljice radionice su Ivana Štedul, dipl. radna terapeutkinja s iskustvom u senzo-motoričkoj terapiji, ali i brojnim filmskim edukacijama i Ksenija Sanković, voditeljica medijskih programa u Kinoklubu Karlovac. Ovakav tip edukacije Hrvatski filmski savez prvi puta je proveo u listopadu 2016. godine u Makarskoj. Tada su štićenici udruge za osobe s invaliditetom i metalnim poteškoćama ‘Sunce’ imali priliku sudjelovati u radionici animacije kave koja se održala uoči 54. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece.
Sedam revijskih projekcija i popratni program
Svečano otvaranje Revije i prva revijska projekcija bit će u četvrtak 28. rujna u 20 sati u Domu kulture Kristalna kocka vedrine, gdje se održavaju i sve druge projekcije. Pored ukupno sedam revijskih projekcija, bit će prikazani i igrani filmovi “Dan bez imena” (Makedonija / Belgija / Slovenija 84 min) u petak 29. rujna u 19.45 te “Mali gangster” (Nizozemska, 102 min) u subotu 30. rujna u 19.45. U petak u 14 sati odražt će se i Okrugli stol: Građanski odgoj u nastavi, a dodjela nagrada i svečano zatvaranje Revije je u nedjelju 1. listopada u 10 sati.
Ulaz na sav program je besplatan, a detaljan program i više informacija možete pronaći na službenim stranicama Revije
Kako za svu djecu osigurati jednaka prava u okviru medijske pismenosti?