Učenici iz Osnovne škole Dalj na radionici ‘Djeca upoznaju medije’ u Glasu Slavonije naučili su se služiti novinarskim žargonom, tako da sada znaju da prijelom u novinarstvu nema veze s kostima, kao što ni šlager nema veze sa šlagom. Bili su i na terenu te poslije napisali svoju reportažu
Piše: Irena Domitrović
Radionice “Djeca upoznaju medije” u sklopu 2. Dana medijske pismenosti održavaju se u medijskim kućama u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu. U projekt se i ove godine uključila redakcija Glasa Slavonije, gdje su učenici dobili priliku napraviti svoju reportažu s terena.
Zašto ne postoji bijela kronika? Koliko zarađuju novinari? Moramo li imati sve petice u školi da bismo bili novinari? Tko odlučuje koje se vijesti objavljuju? Zašto nema više vijesti o djeci? To su samo neka od pitanja koja su vrijedni učenici Osnovne škole Dalj postavili Ivani Rab-Guljaš, urednici i novinarki Glasa Slavonije prilikom upoznavanja s novinama.
Učenici su u sklopu radionice dobili priliku obići redakciju, upoznati novinare i urednike, gledali su kako se radi prijelom te razgovarali s grafičarima koji oblikuju novine. Ivana Rab-Guljaš naučila je učenike osnovnim pojmovima iz novinarskog žargona pa su tako saznali da prijelom nema veze s kostima, a šlageri nemaju veze sa šlagom.
Mali novinari na terenu
Budući da novinari brojne priče o kojima izvještavaju pronalaze izvan redakcije, i učenici su nakon predavanja i pripreme krenuli na teren kako bi u praksi primijenili sve što su upravo naučili.
U sklopu radionice posjetili su vodenicu na Dravi gdje su ih dočekali domaćini Boba i Stanislav Davidović David koji su im govorili o nastanku vodenice i o povijesti vodenica na Dravi kod Osijeka te istaknuli da je zadnja vodenica u Slavoniji bila baš u Dalju u kojem žive učenici. Znatiželjni učenici su za svoje domaćine pripremili mnogo zanimljivih pitanja te dobili puno materijala za svoju reportažu.
“Na povratku smo razgovarali o dojmovima s vodenice i o tome kako ih uobličiti u reportažu, kojom ju glavom početi, kako ju strukturirati, postići zanimljivu dramaturgiju i autentičnost”, rekla je Ivana Rab-Guljaš, te dodala: “Koliko su naučili, ocijenit će čitatelji kada reportaža, koju će napisati Lea, Ivan, Antonio, Dragan, David, Dorijan, Marko V., Marko B., Nataša, Lea, Lucija, Kristina i Nikolina, bude objavljena u Glasu”.
Dane medijske pismenosti, koji se ove godine održavaju drugi put, od 8. do 12 travnja, organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s partnerima, a cijeli projekt provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture.
Saznajte više o Danima medijske pismenosti 2019.
Djeca upoznaju medije: radionice za djecu i mlade u medijskim kućama