U aktivnostima u sklopu 2. Dana medijske pismenosti sudjelovalo je više od 13 000 djece i mladih te oko 1850 obrazovnih djelatnika, a obrazovni materijali za rad s djecom u vrtićima i školama te njihovim roditeljima preuzeti su 25 000 puta te su i dalje dostupni za preuzimanje
Na drugim Danima medijske pismenosti, koje su u suradnji s brojnim partnerima organizirali Agencija za elektroničke medije i UNICEF, sudjelovalo je više od 16 tisuća osoba, od čega 13 tisuća djece i mladih iz cijele Hrvatske. U 90 gradova i mjesta diljem Hrvatske održana su 273 događanja na kojima su se razvijale vještine kritičkog promišljanja, te razgovaralo o poštovanju sebe i drugih u medijima, toleranciji i drugim temama medijske pismenosti. Drugi Dani donijeli su i inovativne pristupe kojima YouTuberi i influenceri na društvenim mrežama mogu iskoristiti svoj rastući utjecaj za osvještavanje djece i mladih o važnosti razumijevanja medija.
Samo 8% hrvatskih građana učilo je kritički sagledavati medijske sadržaje
Kroz program “Djeca upoznaju medije” gotovo tisuću učenika iz 92 osnovne i srednje škole dobilo je priliku posjetiti medijske kuće u Rijeci, Splitu, Osijeku, Puli, Zadru i Zagrebu, gdje su se upoznali s procesom nastanka vijesti i funkcioniranjem medijskih kuća. Kroz radionice, koje su održavali urednici i novinari, učenici su dobili priliku birati teme i stvarati vijesti i medijske sadržaje te kroz osobno iskustvo i praktičan rad razvijati svoju medijsku pismenost.
“Važno je da osnažimo građane vještinama medijske pismenosti kako bi se mogli nositi s opasnostima i prednostima života u sve složenijem medijskom okruženju. Razvijanje medijske pismenosti zahtijeva dugoročno ulaganje, ali i sustavan i strateški razvijen nacionalni pristup. Rezultati ovogodišnjih Dana medijske pismenosti i izniman interes brojnih dionika za raznovrsna događanja te njihova iskazana potreba za obrazovnim materijalima pokazuju da postoji velika potreba za još snažnijim jačanjem vještina medijske pismenosti. Također, broj sudionika i odlična međusektorska suradnja pokazuju da postoje i volja i društveno razumijevanje te potrebe, što nam treba biti poticaj za daljnje razvijanje projekta, ali i podizanja suradnje na još višu i razrađeniju razinu”, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.
Za Dane medijske pismenosti pripremljeno je sedam različitih edukacijskih materijala za rad s djecom u vrtićima i školama te njihovim roditeljima, a koji su s portala medijskapismenost.hr preuzeti 25 000 puta te su i dalje dostupni za preuzimanje.
“Raduje nas velik interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za edukacijske materijale za rad s djecom, mladima i roditeljima, koje smo razvili u sklopu Dana medijske pismenosti. To pokazuje da društvo sve više razumije važnost medijske pismenosti i potrebu ulaganja dodatnog truda u podršku djeci i mladima, ali i odraslima, u stjecanju vještine kritičkog vrednovanja tisuća medijskih sadržaja kojima smo svakodnevno izloženi”, kazala je Đurđica Ivković, zamjenica predstojnice ureda UNICEF-a za Hrvatsku, te pozvala roditelje i edukatore da posjete portal medijskapismenost.hr.
Tijekom Dana medijske pismenosti, između ostaloga, u suradnji s HAVC-om, Kino mrežom i Hrvatskim filmskim savezom održan je i Filmsko-obrazovni program (s ukupno 31 projekcijom u 12 gradova) u kojem je sudjelovalo više od 2 tisuće učenika i 150 nastavnika i stručnih suradnika. Zatim, u suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje i Agencije za elektroničke medije održana su i tri stručna skupa o medijskoj pismenosti u Rijeci, Splitu i Zagrebu, na kojima je bilo više od 400 učitelja i nastavnika hrvatskog jezika. Brojna su događanja organizirana i u čak 60 knjižnica diljem Hrvatske, a partneri Dana medijske pismenosti, između ostalih, bila su i veleposlanstva Danske, Finske, Norveške i Švedske koja su projektu doprinjela ustupanjem obrazovnih materijala za kritičko vrednovanje izvora i medijsko obrazovanje predškolaraca, kao i suorganiziranjem predavanja i projekcija.
Dani medijske pismenosti održali su se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Pobjednici filmskog natječaja ‘Poštujem sebe i druge u medijima’