Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svake godine u proljeće, od 2018.
7. Dani medijske pismenosti održani su od 22. do 28. travnja 2024., s brojnim dodatnim aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga. U fokusu je bio razvoj kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine.
U projekt su se, kao i prošlih godina, uključile brojne odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, mediji, udruge i drugi društveni dionici, koji su organizirali predavanja, radionice, okrugle stolove, filmske projekcije i druge aktivnosti – uživo ili putem interneta. Sve prijavljene aktivnosti najavljene su u Rasporedu događanja na portalu medijskapismenost.hr, glavnoj komunikacijskoj platformi Dana medijske pismenosti.
Dani medijske pismenosti 2024. bili su rekordni: u više od 700 događanja u 185 gradova i mjesta uključilo se više od 37 tisuća sudionika, uglavnom djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara, a ukupno je od 2018. do sada u sklopu Dana medijske pismenosti održano ukupno više od 2500 događanja s više od 137 tisuća sudionika.
Važan aspekt Dana medijske pismenosti je i razvoj i objavljivanje materijala za medijsko obrazovanje. Tako je na našem portalu za besplatno preuzimanje već dostupno više od 70 obrazovnih materijala – priručnika i brošura, videolekcija i digitalnih kvizova, koji su do sada preuzeti ukupno više od milijun puta. Na temelju tih materijala, namijenjenih odgojiteljima, nastavnicima, knjižničarima i drugim edukatorima te roditeljima, mogu se organizirati radionice za djecu i mlade, njihove roditelje, ili pak osobe treće životne dobi, kao i pokrenuti razgovori o medijima u obitelji. Ove godine objavljeni su novi obrazovni materijali: 3 kviza o političkim ideologijama, priručnik “Umjetna inteligencija u obrazovanju” i edukativni video o umjetnoj inteligenciji.
Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom svake godine organiziraju i filmski natječaj za osnovnoškolce i srednjoškolce, a ovog puta naziv natječaja bio je “Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima“.
Rekordan broj sudionika na 7. Danima medijske pismenosti
Više od 37 tisuća građana, prvenstveno djece i mladih, učilo je o medijima na više od 700 događanja organiziranih ovog proljeća diljem Hrvatske u sklopu sedmih Dana medijske pismenosti
Klinci su dobro: glasovi mladih na radiju Yammat FM
U emisiji emitiranoj na radiju Yammat FM povodom sedmih Dana medijske pismenosti, devetero srednjoškolaca otvoreno je govorilo o medijima i društvenim mrežama, politici i izborima, obrazovanju i svojim planovima za budućnost
Katalonski učitelji u hrvatskim školama tijekom Dana medijske pismenosti
Kako bi se inspirirali našim primjerima dobre prakse u radu s učenicima na razvoju medijske pismenosti, katalonski odgojno-obrazovni djelatnici bili su u Osnovnoj školi Rudeš i u Obrtničkoj i industrijskoj graditeljskoj školi u Zagrebu
Više od 1400 učenika na predstavi Mreža u sklopu Dana medijske pismenosti
Učenici iz Koprivnice, Petrinje, Zaboka i Ivanić-Grada učili su i promišljali o društvenim mrežama uz predstavu ‘Mreža’ Teatra Tirena. Agencija za elektroničke medije i UNICEF organizirali su ukupno sedam izvedbi u suradnji sa školama i pučkim otvorenim učilištima iz tih gradova
Knjiga ‘Uvod u medije i medijsku pismenost’ predstavljena u Osijeku
Središnji događaj Dana medijske pismenosti AUKOS-a 2024., koje je organizirao Odsjek za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, bila je promocija knjige “Uvod u medije i medijsku pismenost” sveučilišne profesorice Nade Zgrabljić Rotar
Raspored događanja u sklopu 7. Dana medijske pismenosti
Proučite raspored predavanja, radionica i drugih aktivnosti koje se održavaju povodom Dana medijske pismenosti 2024., a ako i sami organizirate neko događanje – prijavite nam ga!
Srednjoškolski filmovi o iskustvima mladih na internetu
Na filmskom natječaju za djecu i mlade u organizaciji Agencije za elektroničke medije, Ureda UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatskog filmskog saveza, u srednjoškolskoj kategoriji pobjedio je film ‘Glas iz sjene’ mladih autora iz Elektrostrojarske škole u Varaždinu
Filmske ‘priče s interneta’ hrvatskih osnovnoškolaca
Na filmskom natječaju u sklopu 7. Dana medijske pismenosti u osnovnoškolskoj kategoriji pobjedio je film ‘Karlo i čupavo čudovište’ skupine Anigami iz OŠ Dragutina Tadijanovića u Zagrebu, a posebna priznanja dobili su mladi autori iz Filmsko-kreativnog studija Vanima, Filmske ekipe OŠ Dalj te Filmske družine ZAG
Kome vjerovati i kako se cijepiti protiv dezinformacija
Više od 200 studenata i predstavnika fact-checking projekata te brojnih veleposlanstava sudjelovalo je na skupu posvećenom problemu dezinformacija, održanom u organizaciji Veleposlanstva Kraljevine Švedske, Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku u sklopu sedmih Dana medijske pismenosti
Utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje brine i mlade i odrasle
Rezultati istraživanja koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF uoči 7. Dana medijske pismenosti provela agencija Ipsos pokazuju koliko je važno omogućiti prilike za obrazovanje i razvoj vještina iz područja medijske pismenosti
Kome vjerovati? Skup o problemu dezinformacija
Na skupu 29. travnja 2024. u Zagrebu bit će prikazan švedski dokumentarni film o dezinformacijama Kome vjerovati?, nakon čega će predavanja održati švedska stručnjakinja Emma Frans i Marijana Grbeša Zenzerović s Fakulteta političkih znanosti
Počeli su sedmi Dani medijske pismenosti
‘Uvjeren sam da će aktivnosti koje se provode u sklopu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti doprinijeti razvijanju svijesti i kritičkog razmišljanja kod sudionika’, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na konferenciji za medije kojom je obilježen početak sedmih Dana medijske pismenosti
Priručnik za učitelje o primjeni umjetne inteligencije u učenju i poučavanju
Edukativni priručnik ‘Umjetna inteligencija u obrazovanju’, namijenjen učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, ravnateljima i ostalim stručnjacima u sustavu obrazovanja, donosi informacije, objašnjenja, primjere i pitanja za promišljanje i raspravu te prijedloge aktivnosti za učenike i učitelje
Edukativni video o umjetnoj inteligenciji
U edukativnom videu namijenjenom prvenstveno starijim osnovnoškolcima i srednjoškolcima, inženjeri računarstva Laura Majer i David Dukić i psihologinja Iva Vukojević objašnjavaju kako funkcionira umjetna inteligencija te koje su prednosti i rizici njezina korištenja
Materijali s aktivnostima za poticanje kritičkog razmišljanja učenika
U skladu s temama u fokusu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti, izdvojili smo 5 obrazovnih materijala koje možete preuzeti na našem portalu i na temelju njih organizirati radionice za učenike osnovnih ili srednjih škola te ih potaknuti na kritičko promišljanje o medijima i medijskim sadržajima
Sedam izvedbi predstave ‘Mreža’ u sklopu Dana medijske pismenosti
Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji sa školama i pučkim otvorenim učilištima organizirali su za učenike iz Koprivnice, Petrinje, Zaboka i Ivanić-Grada besplatne izvedbe predstave o društvenim mrežama
Ideološki izazov: Edukativni kvizovi o političkim ideologijama
Uz tri kviza s izjavama političara, objavljena u sklopu 7. Dana medijske pismenosti, na zabavan način možete testirati svoje znanje o političkim metaideologijama – pluralizmu, monizmu i populizmu – i provjeriti znate li prepoznati određenu ideologiju
Prijavite nam svoje aktivnosti u sklopu 7. Dana medijske pismenosti
Organizirajte predavanje, radionicu, filmsku projekciju ili neku drugu aktivnost s ciljem promicanja medijske pismenosti u vrtiću, školi, knjižnici, kinu, udruzi ili drugoj ustanovi i prijavite nam svoj događaj
Filmski natječaj ‘Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima’
Cilj filmskog natječaja u sklopu 7. Dana medijske pismenosti je potaknuti djecu i mlade na promišljanje i dijeljenje stvarnih iskustava i izazova s kojima su se oni sami ili njihovi vršnjaci susreli vezano za korištenje interneta i društvenih mreža. Prijave su otvorene do 2. travnja 2024.
Rezultati 6. Dana medijske pismenosti: 605 događanja u 185 gradova i mjesta
Na konferenciji “Važnost medijske pismenosti u vremenu društvenih mreža i umjetne inteligencije” predstavljeni su rezultati 6. Dana medijske pismenosti, a Sveučilište u Rijeci najavilo je pokretanje Specijalističkog poslijediplomskog studija medijske pismenosti
MATERIJALI ZA PREUZIMANJE
Plakat Dana medijske pismenosti
Infografika s rezultatima istraživanja – Dani medijske pismenosti 2024.
Umjetna inteligencija u obrazovanju
Edukativni priručnik o primjeni umjetne inteligencije u učenju i poučavanju za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama
Edukativni video o umjetnoj inteligenciji
Ideološki izazov: edukativni materijali o političkim ideologijama
Obrazovni materijali za preuzimanje
Materijali za razvoj medijske pismenosti djece i mladih – za odgojitelje, nastavnike, roditelje i skrbnike
Videolekcije medijske pismenosti
Videolekcije za predškolce i učenike osnovnih i srednjih škola