Učenicima zadajte zadatak da zajedno s roditeljima prolistaju priloge dnevnih novina koji se izdaju subotom ili nedjeljom te pronađu svaki oglas koji izgleda kao novinarski tekst
Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda
Nastavni materijali namijenjeni radu s učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole, koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u sklopu 2. Dana medijske pismenosti, posvećeni su temi prikrivenog oglašavanja u medijima. Uz objašnjenja pojmova plasmana proizvoda i prikrivenog oglašavanja, sadrže i niz vježbi i zadataka za učenike, uključujući zadatak koji učenici tijekom vikenda trebaju provesti kod kuće zajedno s roditeljima.
Materijali za radionice u vrtićima, osnovnim i srednjim školama
Cilj: Potaknuti međusobnu komunikaciju između djece i roditelja kroz aktivnost prepoznavanja prikrivenih oglasa u prilozima dnevnih novina
Ishod: Učenici i roditelji moći će u vikend prilozima dnevnih novina prepoznati primjere prikrivenih oglasa
Trajanje: 30 minuta, za roditelje i djecu, 3. i 4. razred
Opis: Dok se plasman proizvoda primarno odnosi na promoviranje oglasa u elektroničkim medijima, i u prilozima dnevnih novinama nerijetko možemo pronaći proizvode koji se promoviraju iako nisu označeni kao oglasi te zapravo izgledaju kao novinarski tekst.
U ovoj radionici možete osmisliti zadatak za vikend koji učenici trebaju provesti zajedno s roditeljima te nakon toga organizirajte raspravu na prvom sljedećem susretu. Učenicima zadajte zadatak da zajedno s roditeljima prolistaju priloge dnevnih novina koji se izdaju subotom ili nedjeljom.
Zajedno listajući trebaju pronaći svaki oglas koji izgleda kao novinarski tekst te je možda u prvih nekoliko trenutaka vrlo teško procijeniti je li riječ o oglasu ili novinarskom tekstu.
Evo i pitanja o kojima trebaju raspraviti s roditeljima:
- Koliko su primjera takvih oglasa pronašli?
- Kako izgledaju?
- Na koji se proizvod ili uslugu odnose?
- Po čemu su slični novinarskom članku?
- Jesu li označeni, možda malim slovima s oznakom PROMO OGLAS ili PROMO?
- Je li naveden autor?
- Ima li tekst okvir?
- Kako su se osjećali kada su pronašli prvi primjer?
- Zbog čega je važno razdvajati oglasni od novinarskog dijela sadržaja u novinama?
Ova je radionica zamišljena kao zadatak preko vikenda, koji učenici mogu ostvariti zajedno s roditeljima. U vašoj razrednoj raspravi omogućite djeci da opišu detaljno cijeli proces. Na ploču ili ppt ispišite sve navedene oglase koji su prepoznati kao prikriveni i pokušajte ih izbrojati kumulativno prema novinama koje su analizirali.
Preuzmite nastavne materijale ‘Prikriveno oglašavanje’
Foto: congerdesign from Pixabay