Izbor boje za proizvod, identitet proizvoda ili ambalažu može snažno utjecati na osjećaje potrošača, a nekad se nametne i kao element identifikacije proizvoda. Iz knjige ‘Odgovorno oglašavanje’ prenosimo vam odlomak o kućnoj ili zaštitnoj boji
Izvor: Kamilo Antolović i Predrag Haramija, Odgovorno oglašavanje – Pravo i etika u tržišnom komuniciranju
Gotovo svako poduzeće i organizacija, kako za samo poduzeće tako i za proizvode, bira određenu boju ili više njih, kao svoju boju identiteta. Razlikujemo prvu, dominantnu, primarnu boju i sekundarnu, sporednu koja čini jedinstvo identiteta u korištenju boja. Primarna i sekundarna boja stalno se upotrebljavaju i pojavljuju u svim sredstvima komuniciranja te svim vrstama primjene.
Pojavljuju se kao osnovna boja natpisa, imena poduzeća, proizvoda ili organizacije, na poslovnoj dokumentaciji, kao osnovna boja na prospektu, letku, oglasu i drugim sredstvima komuniciranja.
Stalnom upotrebom iste boje postiže se značajan vizualni i komunikacijski učinak koji pridonosi ukupnom pozicioniranju identiteta u svijesti potrošača. Obično se ime, logotip, znak i boja standardiziraju za ključna komunikacijska sredstva, različite aplikacije i korištenje, čime se osigurava jedinstvo i postojanost identiteta.
Nizom istraživanja utvrđena je percepcija i doživljaj boja; crvena ima “sladak” okus, zelena “kiseli”, plava “slani”, a smeđa “gorki”. Neke boje djeluju tužno i potišteno (ljubičasta i crna), druge su umirujuće (žutozelena i zelena), a neke su uzbudljive (crvena i tamnonarandžasta) ili imaju simboliku čistoće (bijela).
Izbor odgovarajuće boje za proizvod, identitet proizvoda ili ambalažu može snažno utjecati na stimulaciju osjećaja potrošača, a time i na povećan komunikacijski učinak. Stoga, posebno za neke proizvode (primjerice, hranu), boje valja birati pažljivo te obaviti i testiranja za konačnu odluku.
Kod nekih proizvoda boja je postala tako snažna da se nameće kao element identifikacije proizvoda. Možete li zamisliti zelenu uz Coca-Colu ili žutu uz Milka čokoladu?
Foto: Pixabay